728 x 90

سنتکام: اقدامات سپاه پاسداران در خلیج‌فارس مغایر با قوانین بین‌المللی است

توقیف نفتکش های یونانی در خلیج فارس
توقیف نفتکش های یونانی در خلیج فارس

شب گذشته (۹خرداد) فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌یی اقدامات سپاه پاسداران در خلیج‌فارس را مغایر با قوانین بین‌المللی و مخل ثبات و امنیت در این منطقه دانست.

در این بیانیه آمده است: «در ۲۷مه تقریباً ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی ۲کشتی تجاری با پرچم یونان هنگام عبور از آبهای بین‌المللی در خلیج‌فارس توقیف شدند. سپس این شناورها به داخل آبهای قلمرو ایران منتقل شدند. نیروی دریایی سپاه پاسداران (IRGCN) مسئولیت آن را برعهده گرفته است.
این اقدامات سپاه پاسداران مغایر با قوانین بین‌المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است».

 

شایان ذکر است که شرکت داده‌پردازی دریانوردی «فهرست لویدز» (لویدز لیست) که در انگلستان مستقر است روز جمعه ۶خرداد با اعلام خبر توقیف نفتکش‌های یونانی نوشت که دو نفتکش «پرودنت واریور» و «دلتا پوزیدون» با پرچم یونان و تحت مالکیت این کشور توسط رژیم ایران در تنگه هرمز توقیف شده است.

همچنین خبرگزاری سپاه پاسداران- فارس نوشت: روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f53ae9e0-ffa8-4c65-8772-7dbe0b45526c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات