728 x 90

سنتکام: ارتش آمریکا یک پهپاد رژیم ایران را در عراق سرنگون کرد

هواپیمای بدون سرنشین موجر۶
هواپیمای بدون سرنشین موجر۶

ارتش آمریکا روز چهارشنبه یک پهپاد رژیم ایران را در عراق سرنگون کرد و آن را تهدیدی برای نیروهای آمریکایی در منطقه خواند.

فرماندهی مرکزی آمریکا - سنتکام اعلام کرد یک پهپاد ایرانی را در روز چهارشنبه ۶مهر در حالی که به سمت اربیل عراق در حرکت بود سرنگون کرد. پهپاد ایرانی تهدیدی برای نیروهای آمریکایی در منطقه است.

جو بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده [سنتکام] گفت: «تقریباً ساعت ۲:۱۰ بعدازظهر به وقت محلی، نیروهای آمریکا یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی «موجر-۶» را که به سمت اربیل حرکت می‌کرد، سرنگون کردند، زیرا به نظر می‌رسید تهدیدی برای نیروهای سنتکام در منطقه بود.

نشریه هیل روز ۶مهر نوشت: نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه یک پهپاد ایرانی را که به‌گفته مقامات آمریکایی آماده حمله به نیروهای آمریکایی در عراق بود، سرنگون کردند.

به گفته وزارت بهداشت اقلیم کردستان، این حمله زمانی رخ داد که رژیم ایران یک کمپین بمباران هواپیمای بدون سرنشین را با هدف هدف قرار دادن پایگاههای یک گروه مخالف ایرانی-کرد در شمال عراق آغاز کرد، حملاتی که منجر به کشته شدن حداقل ۹ نفر و زخمی شدن ۳۲نفر دیگر شد.

به‌گفته بوچینو، در بحبوحه کمپین بمباران، نیروهای ایالات متحده در ساعت ۲:۱۰ بعدازظهر به وقت محلی یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی موجر-۶ را که به سمت اربیل در حرکت بود، سرنگون کرد، زیرا به نظر می‌رسید تهدیدی برای نیروهای سنتکام در منطقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fff0238-c071-4bc4-b39c-88485e5375be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات