728 x 90

سنای بلژیک اعدامهای جنایتکارانه رژیم ایران را محکوم کرد

سنای بلژیک
سنای بلژیک

سنای بلژیک روز جمعه ۲۵ آذر با اکثریت آرا قطعنامه‌یی را در محکومیت اعدام شهید قیام محسن شکاری و در حمایت از قیام مردم ایران تصویب کرد. در این قطعنامه آمده است:

محسن شکاری، محکوم به اعدام به‌دلیل شرکت در تظاهرات، ۱۷ آذر ۱۴۰۱ در سن بیست و سه سالگی در ایران اعدام شد. دادگاه محسن شکاری را به‌دلیل بستن جاده در تهران و مجروح شدن یکی از شبه‌نظامیان رژیم در جریان تظاهرات به محاربه متهم کرد. رژیم ایران با این حکم بسیار شدید می‌خواهد معترضان را مرعوب کند.

اعدام محسن شکاری نقض آشکار تعهدات بین‌المللی ایران ذیل میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

سازمانهای حقوق‌بشری به محاکمه‌های ساختگی‌ اشاره می‌کنند که در آن معترضان دستگیر شده نمی‌توانند وکیل خود را انتخاب کنند و گاهی اوقات تحت شکنجه مجبور به اعتراف می‌شوند.

ما اعدام محسن شکاری را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده و ان را غیرقابل توجیه می‌دانیم.

در ادامه قطعنامه سنای بلژیک آمده است: صریحاً حمایت خود را از خواست مردم ایران برای زندگی در کشوری آزاد، باثبات، فراگیر و دموکراتیک که به تعهدات ملی و بین‌المللی خود در زمینه حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی احترام می‌گذارد، ابراز می‌داریم. خواستار پایان دادن به سرکوب وحشیانه اعتراضات هستیم و از دولت بلژیک می خواهیم اعدام محسن شکاری را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کند.

دولت بلژیک هم‌چنین باید رژیم ایران را برای توقف اعدام و همه اشکال شکنجه و رفتار ظالمانه تحت فشار قرار دهد. هم‌چنین هر فردی که مسئول نقض حقوق‌بشر است باید از سفر به اتحادیه اروپا منع شود و دارایی‌هایش مسدود گردد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0431206-3166-462a-9571-7d936bbfcfe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات