728 x 90

سنای آمریکا طرحی برای مصادره دارایی‌های رژیم ایران و پرداخت غرامت تصویب کرد

سنای آمریکا
سنای آمریکا

 سنای آمریکا طرحی را که خواستار پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان انفجار سفارت آمریکا در بیروت در آوریل سال ۱۹۸۳ است را به تصویب رساند.

این طرح که توسط سناتور «تام کاتن» عضو ارشد سنای آمریکا تهیه شده روز پنجشنبه شب به‌وقت آمریکا در قالب متممی به لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ آمریکا و متمم های اضافه شده به آن به تصویب رسید.

تام کاتن هدف از معرفی این طرح را «دسترس پذیر کردن داراییهای رژیم آخوندی جهت پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم رژیم ایران» عنوان کرده است.

 

تام کاتن سناتور از ایالت آرکانزاس به همراه شماری دیگر از نمایندگان سنای آمریکا طرحی را ارائه کردند که به موجب آن، شهروندان آمریکایی که عضوی از خانواده آنها قربانی حملات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران بوده، بتوانند در دادگاه شکایت کرده و غرامت درخواست کنند.

در این خبر که در روز جمعه ۲۷اردیبهشت ۹۸ با اعلام جزئیات در وبسایت سناتور کاتن منتشر شده بود، آمده است: در جریان عملیات تروریستی سال ۱۹۸۳ از سوی عوامل دست‌نشانده ایران، ۲۴۱آمریکایی از جمله ۲۲۰عضو نیروی دریایی آمریکا کشته شدند. طرح ما کمک می‌کند تمامی خانواده قربانیان از پولی که ایران پولشویی کرده، بتوانند غرامت بگیرند.

شلدون وایت‌هاوس، سناتور دموکرات ایالت رود آیلند هم که از امضا کنندگان این طرح است، گفت: این طرح که مورد توافق هر دو حزب است، اقدامی در تأمین عدالت برای قربانیان بمب‌گذاری بیروت است.

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا، جیم اینهاف سناتور جمهوریخواه ایالت اوکلاهما، تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس، داگ جونز سناتور دموکرات ایالت آبالاما، جانی آیزاکسون سناتور جمهوریخواه ایالت جورجیا از حامیان این طرح در سنا بودند.

در مجلس نمایندگان هم گرگ پنس نماینده جمهوریخواه از ایالت ایندیانا و روبن گالیگو نماینده دموکرات ایالت آریزونا، طرح مشابه آن را تهیه و ارائه کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2c64745-4d13-4406-b4d2-21ad7b2d12de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات