728 x 90

سنای آمریکا - ارائه قطعنامه دو حزبی در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

سنای آمریکا - ارائه قطعنامه دو حزبی در حمایت از قیام سراسری مردم ایرا
سنای آمریکا - ارائه قطعنامه دو حزبی در حمایت از قیام سراسری مردم ایرا

سناتور مارشا بلکبرن و چند سناتور دیگر یک قطعنامه دو حزبی را در حمایت از قیام سراسری مردم ایران ارائه کردند.

سایت سنای آمریکا روز پنجشنبه ۲۱مهرماه نوشت:

واشنگتن دی. سی - سناتور آمریکایی مارشا بلکبرن، جمهوریخواه از تنسی (R-Tenn.) و رئیس کمیته روابط خارجی سنا باب منندز، دمکرات از نیوجرسی (D-N. J.) به همراه سناتورهای باب کیسی، دمکرات از پنسیلوانیا (D-Pa.)، بیل کسیدی، جمهوریخواه از لوئیزیانا (R-La.)، جکی روزن، دمکرات از نوادا (D-Nev).)، تد کروز جمهوریخواه از ایالت تگزاس و کوین کریمر، جمهوریخواه از داکوتای شمالی، یک قطعنامه دو مجلسی سنا را ارائه کردند که در آن حمایت ایالات متحده از معترضان ایرانی که قویاً برای آزادی و حقوق اساسی بشر خود مبارزه کرده‌اند، تأیید شد.

سناتور بلکبرن در جهت محکوم کردن رژیم وحشی و قاتل ایران به‌دلیل استفاده از خشونت علیه معترضان موضع‌گیری می‌کند. در این برهه زمانی که رژیم ایران با خشونت وحشیانه و قطع دسترسی به اینترنت صدای مردم ایران را سرکوب می‌کند، مهم است که ایالات متحده برای ایستادگی در برابر جنایات رژیم اقدام سریعی انجام دهد. این قطعنامه به معترضان ایرانی پیام می‌دهد که صدای آنها شنیده می‌شود و پیامی را به رژیم ایران می‌فرستد که ایالات متحده ناظر آن است.

سناتور بلکبرن گفت: «زنان شجاع در سراسر ایران که به نقض حقوق‌بشر رژیم ایران اعتراض می‌کنند، قهرمانان واقعی هستند و باید مورد تحسین قرار گیرند. قتل هولناک مهسا امینی به‌دلیل عدم پوشش موی سر، خشونت نیروهای امنیتی که هر چه در توان دارند را برای ساکت کردن کسانی که جرأت صحبت کردن دارند انجام می‌دهند، و قطعی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در سراسر ایران باید زنگ خطری برای جامعه بین‌المللی باشد. دولت بایدن باید فوراً تحریم‌های حقوق‌بشری بیشتری را علیه کسانی که مسئول سرکوب وحشیانه رژیم ایران هستند اعمال کند و تلاش‌ها برای اطمینان از دسترسی نامحدود به اینترنت در ایران را در اولویت قرار دهد. من و همکارانم در کنگره - به شیوه‌ای دو حزبی و دو مجلسی - در همبستگی با زنان ایران که شجاعانه برای آزادی پس از سالها استبداد و سوء‌استفاده می‌جنگند، ایستاده‌ایم.

سناتور منندز گفت: «مفتخرم که با همکارانم در ارائه این قطعنامه مهم برای گرامی‌داشت یاد مهسا امینی و تجلیل از زنان و مردان دلیر ایران که صدای آنها را در نفی این رژیم خشن، ستمگر و زن‌ستیز اعلام می‌کنند، همراهی می‌کنم. ایرانیان باید بدانند که ما در کنگره ایالات متحده، در سراسر ایالات متحده و در سراسر جهان شجاعت آنها را می‌بینیم و به آنها افتخار می‌کنیم و در امید آنها به یک ایران آزاد که با همسایگان خود و هم‌چنین مردم خود در صلح باشد شریک هستیم».

دکتر بیل کسیدی گفت: «زنان ایرانی برای آزادی خود می‌جنگند. مهسا امینی ۲۲ساله به‌دلیل امتناع از پوشاندن موی سر توسط گشت ارشاد رژیم ایران کشته شد. ما باید در کنار زنان ایران باشیم که برای حقوقشان مبارزه می‌کنند».

سناتور جکی روزن گفت: «من مفتخرم که در همبستگی با زنان قهرمان ایران که در برابر نقض حقوق‌بشر رژیم سرکوبگر ایران ایستاده‌اند، به همکارانم ملحق می‌شوم. جامعه جهانی باید از معترضان در ایران حمایت کند و بلافاصله تحریم‌های حقوق‌بشری را علیه مقامات دولتی ایران که اعتراضات را سرکوب می‌کنند اعمال کند».

سناتور تد کروز گفت: «مردم ایران خواستار پایان دادن به رژیم هستند و حاضر هستند تا خطری بزرگ را برای جان خود بخرند تا برای آزادی و آینده خود مبارزه کنند. آنها سزاوار حمایت و تحسین ما هستند. ایالات متحده باید [خامنه‌ای] و بقیه رژیم را به‌خاطر اعمال خشونت وحشیانه علیه معترضان مورد حسابرسی قرار دهد و باید به فراخوان آن معترضان برای دوری کردن و منزوی کردن کامل رژیم توجه کند».

سناتور کوین کریمر گفت: «زنان ایرانی برای آزادی و حقوق برابر می‌جنگند و با اعتراض و عزم خود به میراث مهسا امینی احترام می‌گذارند. من شجاعت هر مرد و زنی را که برای حقوق اولیه بشر در ایران مبارزه می‌کنند و علیه رژیم خشن ایران صحبت می‌کنند، ستایش می‌کنم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65eda310-8939-4117-ae65-ec52615e7f30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات