728 x 90

سناتورهای آمریکایی از دولت بایدن خواستند گروه‌های تروریستی در عراق را به‌عنوان سازمانهای تروریستی خارجی لیست‌گذاری کند

سناتورها تام کاتن، جونی ارنست، بیل هگرتی، ریک اسکات، مارکو روبیو و و راجر ویکر
سناتورها تام کاتن، جونی ارنست، بیل هگرتی، ریک اسکات، مارکو روبیو و و راجر ویکر

سناتورهای آمریکایی از دولت بایدن خواستند گروه‌های مستقر در عراق را به‌عنوان سازمانهای تروریستی خارجی لیست‌گذاری کند.

سایت سناتور تام کاتن روز ۲۵آبان نوشت: سناتور تام کاتن (جمهوریخواه از ایالت آرکانزاس)، به همراه سناتورهای جونی ارنست (جمهوریخواه از ایالت آیووا)، بیل هگرتی (جمهوریخواه از ایالت تنسی)، ریک اسکات (جمهوریخواه از ایالت فلوریدا)، مارکو روبیو (جمهوریخواه از ایالت فلوریدا)، و راجر ویکر (جمهوریخواه از ایالت می.سی.سی. پی)، دیروز نامه‌یی به وزیر خارجه آنتونی بلینکن و وزیر خزانه‌داری جانت یلن ارسال کرد.

سناتورها از این وزیران خواستند که گروه‌های تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران را به‌خاطر حملات به نظامیان آمریکایی مورد حسابرسی قرار دهند.

سناتورها در بخشی از این نامه نوشتند:

این گروه تروریستی مستقر در عراق در ماه‌های اخیر یک شهروند آمریکایی را در بغداد به‌قتل رساندند، یک پیمانکار آمریکایی را به‌قتل رساندند و چهار نیروی آمریکایی را در سوریه زخمی کردند و یک محقق آمریکایی را ربودند. بسیاری از این گروه‌های مستقر در عراق در بیش از دوجین حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه از ۱۷ اکتبر شرکت کردند. در هر حمله، گروه‌های مسئول با سپاه پاسداران ارتباط دارند، اما در حال حاضر طبق قوانین ایالات متحده به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی FTO لیست‌گذاری نشده‌اند».

در این نامه آمده است:

ما در مورد شبه‌نظامیان تروریست مستقر در عراق مرتبط با سپاه پاسداران در ایران که مسئول حملات متعدد علیه نظامیان آمریکایی در سراسر خاورمیانه هستند، می‌نویسیم. در حالی که برخی از این گروهها به‌عنوان سازمانهای تروریستی خارجی (FTO) لیست‌گذاری شده‌اند، به‌طور فزاینده‌یی در حال تغییر نام و اصلاح برای فرار از نام‌گذاریها و تحریم‌های تروریستی هستند. علاوه بر پاسخ نظامی برای بازدارندگی این گروه‌ها، ما از شما می‌خواهیم که لیست‌گذاریهای FTO را گسترش دهید تا آنها را در قبال حملاتشان به شهروندان آمریکایی مورد حسابرسی قرار بدهید.

رژیم ایران کشور سردمدار حامی تروریسم در جهان است. رژیم ایران حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها در یمن را توانمند می‌کند، آموزش می‌دهد، تجهیز می‌کند و از آنها حمایت مالی می‌کند. رژیم ایران به همین ترتیب از گروه‌های افراطی شیعه در عراق حمایت می‌کند.

آمریکا وظیفه دارد از شهروندان خود محافظت کند، به این معنی که اطمینان حاصل کند که سازمانهای مرتبط با سپاه پاسداران نمی‌توانند آنها را تحت نامهای مختلف ترور کنند. در زمانی که نفوذ ایران از طریق نیروهای نیابتی منطقه‌یی گسترش می‌یابد، این نیروهای نیابتی باید همان لیست‌گذاری تروریستی را داشته باشند که حامی آنها دارد. ما از وزارت‌خارجه می‌خواهیم که لیست‌گذاری FTO را به گروه‌های مستقر در عراق که در ضمیمه این نامه ذکر شده است تعمیم دهد و در صورت لزوم این نام‌گذاریها را برای اطمینان از مؤثر ماندن آنها به روز کند. ما هم‌چنین از وزارت خزانه‌داری می‌خواهیم که این گروهها و شبکه‌های مالی آنها را تحریم کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef44e72c-ff69-4421-8597-b7281b04958e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات