728 x 90

سناتورهای آمریکایی از بایدن خواستند به رئیس‌جمهور «تازه گماشته شده» خامنه‌ای ویزا ندهد

سناتور ریک اسکات
سناتور ریک اسکات

پنج سناتور آمریکایی از بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستند به پزشکیان رئیس‌جمهور تازه گماشته شده خامنه‌ای ویزای ورود به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ندهد. در این نامه که روز پنجشنبه اول شهریور منتشر شد، از بایدن خواسته شده است به «دیکتاتورهای شرور از ایران، کوبا و ونزوئلا» ویزای ورود به آمریکا داده نشود.

این نامه به ابتکار سناتور ریک اسکات نوشته شده و به امضای سناتورها تام کاتن، جونی ارنست، مارکو ربیو، و مارکوی مولین رسیده است.

در این نامه تأکید شده که ایالات متحده باید از تبدیل شدن مجمع عمومی سازمان ملل به صحنه‌ای که «شیطانی‌ترین رهبران روی زمین برای خود اعتبار کسب کنند و دیدگاههای خطرناکشان را که تهدیدی علیه امنیت ملی ایالات متحده و متحدان ما است تبلیغ کنند»، جلوگیری کند.

سناتورهای آمریکایی در نامه خود به بایدن، از پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهوری که خامنه‌ای او را به این مقام «گماشته» است یاد کرده‌اند.

آنها در توضیح این‌که چرا دولت بایدن نباید به پزشکیان ویزا دهد می‌گویند، در حالی که جمهوری اسلامی یک «جنگ نیابتی» علیه اسراییل به راه انداخته «و به‌دنبال محو اسراییل از روی زمین است، پزشکیان، رئیس‌جمهوری تازه گماشته شده رژیم، به‌طور آشکارا متعهد شده که به سیاست‌های سلف خود، یعنی "قصاب تهران" در هدف قرار دادن اسراییل و ایالات متحده ادامه دهد».

عنوان «قصاب تهران» در محافل غربی برای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سابق رژیم بکار می‌رود، که در اعدام فله‌ای زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ و هم‌چنین سرکوب‌های خونین معترضان پس از جان باختن مهسا امینی نقش مستقیم داشت.

در ادامه نامه سناتورها آمده است، رژیم ایران «مسئول مستقیم حمله هولناک هفتم اکتبر به اسراییل و حملات موشکی اخیر است که منجر به کشته شدن دهها اسراییلی در زمین فوتبال در بلندی‌های جولان شد.

پنج عضو سنای آمریکا در پایان نامه خود نوشته‌اند که از جو بایدن می‌خواهند به «دیکتاتورها» پزشکیان، میگل دایاز-کانل، نیکلاس مادورو «و سایر رهبرانی که حضورشان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند، » ویزای ورود به ایالات متحده ندهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04f6e53d-4390-4eaf-a006-9f6530191ee3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات