728 x 90

سناتور کوین کریمر خواستار پاسخگویی دولت بایدن درباره آزادسازی شش میلیارد دلار شد

کوین کریمر سناتور جمهوری‌خواه
کوین کریمر سناتور جمهوری‌خواه

کوین کریمر سناتور جمهوری‌خواه، دوشنبه ۳۰مرداد، با انتشار بیانیه‌یی به همکاران خود در سنا پیوست که طی نامه‌یی خواستار پاسخگویی دولت بایدن درباره آزادسازی شش میلیارد دلار از طلبهای نفتی جمهوری اسلامی در ازای آزادی زندانیان دوتابعیتی آمریکایی شده‌اند.
پیش‌تر جمعی از جمهوری‌خواهان سنا، در ۲۷مرداد طی نامه‌یی با امضای ۲۶سناتور، از تصمیم دولت جو بایدن، برای آزاد کردن حدود ۶میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده به رژیم ایران در ازای پنج زندانی آمریکایی، انتقاد کرده بودند.

هم‌چنین جمهوری‌خواهان سنا ضمن حمایت از آزادی شهروندان آمریکایی که به‌طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند، استدلال می‌کنند که این اقدام یک «بدعت خطرناک» ایجاد و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در خاورمیانه را تقویت می‌کند.

در نامه سرگشاده ۲۶سناتور، دولت به نقض سیاست «عدم امتیازدهی» و پرداخت باج بزرگ ۶میلیارد دلاری به یک دولت اصلی حامی تروریسم و هم‌چنین «دور زدن کنگره آمریکا» متهم می‌شود.

بر پایه این بیانیه، سناتور کوین کریمر، با ابراز نگرانی شدید از این اقدام دولت، خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، چنین اقداماتی را «بدعت خطرناکی» خوانده و نسبت به پیامد‌های آن هشدار داده است.

او ضمن بازتاب نگرانی‌های مشابه، هنگام آزادسازی ۴۰۰میلیون دلار در دولت اوباما در سال۲۰۱۶  تأکید کرد که ارائه چنین مبلغ قابل توجهی به یک «دولت حامی تروریسم»، نقض سیاست «عدم امتیازدهی» ایالات متحده است.

سناتور کوین کریمر تصریح کرد که سیاست «عدم امتیازدهی» به فرمان اجرایی ۱۹ژوئیه ۲۰۲۲ برمی‌گردد.

این فرمان اجرایی، هر گونه پاداش به نهادهایی که در بازداشت غیرقانونی و یا به‌دنبال اهرم سیاسی هستند، و ثبات بین‌المللی و امنیت اتباع آمریکایی در خارج از کشور را به خطر می‌اندازد، منع می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe3346c0-4adb-4fcb-a55f-1e0155624bb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات