728 x 90

سناتور مارکو روبیو: توافق فاجعه‌بار با رژیم ایران، خزانه این رژیم تروریستی و جنایتکار را پُر می‌کند

مارکو روبیو
مارکو روبیو

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه از فلوریدا گفت: در حالی که آمریکا و متحدانش در آستانه احیای برجام و اهدای ده میلیارد دلار به رژیم ایران هستند، رژیم ایران به روسیه نفت غیرقانونی می‌فرستد تا پوتین از آن برای جنگ در اوکراین استفاده کند.
فاکس نیوز روز چهارشنبه ۱۸ اسفند با انتشار مقاله‌ای به قلم مارکو روبیو نوشت: گزارشها حاکی از آن است که توافق در وین قریب‌الوقوع است، و نماینده روسیه گفته که روسیه و چین در روند این مذاکرات متفق هستند، و رژیم ایران بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشته به‌دست آورده است.
روبیو در ادامه با بیان این‌که، چه این ادعا اغراق‌آمیز باشد و چه نباشد، برداشتن تحریم‌ها از روی رژیم ایران و اجازه دادن به آن برای فروش نفت در سراسر جهان یک پیروزی بزرگ برای این رژیم است، و یک شکست بزرگ برای آمریکا خواهد بود.
وی سپس ادامه می‌دهد، رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن حدود دو دهه است که مشغول کشتار نیروهای آمریکایی در عراق هستند. آنها از حزب‌الله در لبنان و سوریه، حماس در فلسطین، و بسیاری دیگر از گروه‌های شبه‌نظامی شیعی در سراسر خاورمیانه و هم‌چنین رژیم ستمگر مادورو در ونزوئلا حمایت می‌کنند.
رژیم ایران هم‌چنین مسئول اقدامات متعدد تروریستی سایبری است. مأموران رژیم ایران برای کشتن مخالفان رژیم ایران در خاک کشورهای غربی مانند هلند، بلژیک و دانمارک نقشه کشیده و اجرا کرده‌اند.
این سناتور جمهوریخواه با بیان این‌که او به تجربه می‌داند که رژیم ایران چگونه از این درآمدهای بادآورده استفاده خواهد کرد، گفت: رژیم ایران بعد از توافق با اوباما در سال۲۰۱۵، به‌قول خود عمل نکرد. تهران از بودجه جدید برای توسعه برنامه موشکی بالستیک خود، تقویت حزب‌الله و رژیم خونخوار اسد در سوریه، و سرکوب مخالفان داخلی استفاده کرد. در تمام این مدت، مقامهای رژیم ایران به آزمایش‌های تسلیحاتی هسته‌یی در تأسیسات مخفی ادامه دادند.
روبیو در پایان مقاله خود نوشت، با احیای توافق فاجعه‌بار با رژیم ایران، دولت بایدن خزانه یک رژیم تروریستی و جنایتکار را پر خواهد کرد، بدون این‌که به سودای آن برای دستیابی به سلاح هسته‌یی پایان دهد. حتی ممکن است بخشی از این ثروت بادآورده به روسیه راه پیدا کرده و ماشین جنگی پوتین را تقویت کند. و این به‌عنوان یکی از فاجعه‌بارترین تصمیمات رئیس‌جمهوری در سیاست خارجی ثبت خواهد شد (العربیه ۱۸ اسفند).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f62b05f9-de4f-48da-8f49-06a7e067bf44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات