728 x 90

سناتور جیم ریش خواستار توبیخ رژیم ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد

سناتور جیم ریش
سناتور جیم ریش

سایت سنای آمریکا (۱۹شهریور) اطلاعیه مطبوعاتی سناتور جیم ریش در خصوص فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران را منتشر کرد. در این اطلاعیه مطبوعاتی سناتور جیم ریش، نماینده ایالت آیداهو و نفر دوم کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار توبیخ رژیم ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

وی تأکید کرد: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید ایران را به‌دلیل عدم همکاری با تحقیقات آژانس و ممانعت از فعالیت‌های نظارتی آن، توبیخ کند.

سناتور جیم ریش در این اطلاعیه مطبوعاتی که روز پنجشنبه ۱۸شهریور منتشر شد گفت: «اقدامات اخیر رژیم ایران با ادعایش مبنی بر دنبال کردن برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز در تضاد است و به جای آن، نشان می‌دهد که ایران چیزی برای پنهان کردن از جامعه بین‌المللی دارد».

وی افزود: «معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی (ان.پی.تی) در سرتاسر جهان زیر فشار فزاینده‌یی است. برای حفظ رژیم منع گسترش تسلیحاتی جهان، رژیم ایران نباید اجازه داشته باشد با مصونیت از مجازات، از اجرای خواسته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرپیچی کند».

شایان ذکر است که روز ۱۷ شهریورماه نیز آنتونی بلینکن تأکید کرده بود: «ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که در آن بازگشت به تبعیت از برجام منافعی را که آن توافق به‌دست آورده تأمین نخواهد کرد، زیرا با گذشت زمان و در حالی‌که رژیم ایران در برنامه اتمی خود سانتریفوژهای پیچیده‌تر را به گردش در می‌آورد و غنی‌سازی بیشتر می‌کند به نقطه‌یی می‌رسیم که بازگشت به منافع برجام به همراه بازگشت به تبعیت از برجام، مشکل خواهد شد. ما هنوز در آن نقطه نیستیم اما داریم نزدیکتر می‌شویم و به همین خاطر تصریح کرده‌ایم که توانمندی پیوستن مجدد به برجام و بازگشت به تبعیت دوجانبه اکنون امری قطعی نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/005c32c3-2ff9-496e-87db-842b6a47854c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات