728 x 90

سناتور جونی ارنست: وزارت دفاع بایدن از لغو مجوز امنیتی جاسوس رژیم ایران در پنتاگون خودداری می‌کند

سناتور جونی ارنست
سناتور جونی ارنست

سناتور جونی ارنست در حساب ایکس خود، نوشت: «وزارت دفاع بایدن از لغو مجوز امنیتی یک جاسوس (رژیم) ایران که در پنتاگون کار می‌کند خودداری می‌کند. این تداوم استراتژی مماشات است که سپاه و نیابتی‌های آن را جری‌تر کرده و امنیت ما را تهدید می‌کند».

در همین رابطه واشنگتن فری‌بیکن روز چهارشنبه گزارش داد: «آرین طباطبایی عضو شبکه نفوذ (رژیم) ایران مجوز امنیتی خود را پس از بررسی پنتاگون حفظ خواهد کرد.

رین ای ویرککالا، دستیار وزیر دفاع، در نامه‌یی به ۱۳اکتبر به سناتور جونی ارنست نوشت: «ما تأیید کرده‌ایم که مراحل استخدام و تأیید امنیتی خانم طباطبایی طبق تمامی قوانین و سیاست‌های مناسب انجام شده است».

فری‌بیکن، افزود: «پنتاگون نحوه انجام تحقیقات در مورد طباطبایی را فاش نکرد و شواهدی ارائه نداد که نشان دهد چرا این مقام ارشد واجد شرایط دریافت مجوز امنیتی است»... .

سناتور ارنست به فری‌بیکن گفت: «دولت بایدن به‌خطر افتاده است، اما آنها هم‌چنان از اجازه‌دادن به یک جاسوس (رژیم) ایران برای نفوذ و کار در پنتاگون دفاع می‌کنند و احتمالاً به این رژیم اجازه دسترسی به اطلاعات بسیار حساس را می‌دهند»... .

وی افزود: «دولت بایدن با ادامه چشم‌پوشی از این نقض‌ها، به‌جای جدی‌گرفتن این تهدید امنیتی و تعلیق مجوز امنیتی طباطبایی، راهبرد مماشات خود را ادامه می‌دهد که پیشاپیش (رژیم) ایران و نیابتی‌های تروریست آن‌را جری‌تر کرده است».

در ادامهٔ این گزارش، آمده است: «طبق گزارشها، طباطبایی به‌عنوان بخشی از مشارکت خود در طرح کارشناسان ایران، مستقیماً با مقامات ارشد (رژیم) ایران در ارتباط بوده و حتی از آنها خواسته است که سفر او را برای شرکت در کنفرانس‌های سیاسی مختلف تأیید کنند.

طبق ایمیل‌های (منتشر شده توسط) سمافور، طباطبایی «دست‌کم در دو نوبت قبل از شرکت در رویدادهای سیاسی با وزارت‌خارجه (رژیم) ایران تماس گرفته است».

دفتر ارنست علاوه بر این، بیش از ۸۰مورد را کشف کرد که در آن طباطبایی گفتگوهایی با مقامات ارشد (رژیم) ایران داشته است؛ از جمله با جواد ظریف وزیر خارجه سابق و سایر افراد وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی این حکومت».

فری‌بیکن خاطرنشان کرد: «طباطبایی قبلاً با رابرت مالی، فرستاده تعلیق‌شده برای ایران در وزارت‌خارجه کار می‌کرد، در آنجا نیز وی دارای مجوز امنیتی بود. مالی در بحبوحه‌ٔ تحقیقات اف.بی.آی در مورد سوءاستفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده، از سمت خود تعلیق شده است؛ جمهوری‌خواهان گمان می‌کنند می‌تواند به‌رابطه احتمالی او با اعضای عملیات نفوذ (رژیم) ایران مرتبط باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61e3b70e-9724-4b27-aefd-ab2e20648226"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات