728 x 90

سناتور جوزف لیبرمن: اقتصاد ایران در حال سقوط است

سناتور جوزف لیبرمن
سناتور جوزف لیبرمن

سناتور جوزف لیبرمن رئیس گروه اتحاد علیه ایران اتمی در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت: اقتصاد ایران در حال سقوط است و بخشی از سقوط آن به‌خاطر آن است که دونالد ترامپ از توافق اتمی ایران بیرون کشید که به نظر من کار درستی بود که انجام شد.

جوزف لیبرمن گفت: دونالد ترامپ سپاه پاسداران را تحریم کرد و این رژیم را به طرق مختلف اکنون در وضعیت بی‌ثباتی قرار داد.

سناتور لیبرمن به حرفهای آخوند روحانی در رابطه با وضعیت بحرانی رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت: روحانی آخر هفته گفت «اوضاع برای ما می‌تواند به بدی زمان جنگ ایران و عراق در دهه ۸۰ باشد»، که در آن زمان وضعیت آنها وحشتناک بود.

 

روز گذشته دوشنبه ۲۳ اردیبهشت پرزیدنت ترامپ به رژیم ایران هشدار داد و گفت اگر تهران هر کاری از قبیل حملات انجام بدهد به‌شدت زیان خواهد دید.
خبرنگاران در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر مجارستان در کاخ سفید از دونالد ترامپ  راجع به نفتکش های سعودی و یک کشتی با پرچم نروژ سوال کردند که به‌گفته مقامات خلیج در یک عمل خرابکارانه در سواحل امارات خسارت دیده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: وقتی از دونالد ترامپ راجع به خرابکاری پرسیده شد وی پاسخ داد «اگر چیزی پیش بیاید مشکل بدی برای ایران خواهد بود».

دونالد ترامپ درباره رژیم آخوندی به خبرنگاران گفت: در حال رصد کردن اوضاع است، رژیم ایران خطا کند اشتباه بزرگی خواهد بود.

 

همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸ «جزئیات تهدیدهای رژیم ایران» را در اختیار مقامهای پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- قرار داد.

خبرگزاری رویترز، ضمن اعلام این خبر افزود: مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته خبر دادند به‌خاطر دریافت اطلاعاتی در مورد تهدیدهای جدید از سوی رژیم ایران، موعد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکن به خلیج‌فارس را جلو انداخته‌اند و چند فروند بمب‌افکن بی- ۵۲ نیز به منطقه فرستاده‌اند.

این مقام‌ها اشاره‌یی به نوع تهدیدات رژیم ایران نکرده‌اند ولی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی از پنتاگون خبر داد «جابه‌جایی» موشکهای کوتاه‌برد ایران از جمله دلایل فرستادن تجهیزات نظامی آمریکا به خلیج‌فارس بوده است.

 

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا نیز در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: وزیر خارجه آمریکا به متحدان ما اطلاعاتی در مورد طرح‌ها و تهدیدهای رژیم ایران ارائه کرده است. وی در مورد فشار به رژیم ایران گفت، رژیم ایران فقط فشار اقتصادی و انزوای دیپلماتیک را می‌فهمد.

آنها برای چهل سال است که خشونت به سراسر خاورمیانه صادر می‌کنند. ما یک سیاست جدیدی را اتخاذ کرده‌ایم. زمان فرار رژیم ایران از مسئولیتش در حملات به پایان رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad0844aa-779b-4515-abb7-306e50316fdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات