728 x 90

سناتور تد کروز؛ دیپلمات ایرانی‌الاصل آمریکایی را به مماشات با رژیم ایران متهم کرد

تد کروز
تد کروز

تد کروز، سناتور جمهوریخواه تگزاس، نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در چین، و رامین طلوعی، معاون وزارت‌خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی را متهم کرد که در جریان شهادتِ تاییدیهٔ خود، به کنگره آمریکا درباره مقاصدشان برای مماشات با حکومت ایران دروغ گفته‌اند و کنگره را گمراه کرده‌اند.


واشنگتن فری‌بیکن روز پنجشنبه ۲۹بهمن نوشت، تد کروز سناتور جمهوریخواه تگزاس طی سخنانی گفت، نیکلاس برنز و رامین طلوعی در جریان استماع خود در کنگره در اواخر سال گذشته متعهد شده بودند که تحریم‌های رژیم ایران را بدون کم و کاست اجرا کنند و چین را در این باره تحت فشار قرار دهند. با این حال، از زمان انتصاب آنها در سال گذشته، فروش نفت رژیم ایران به چین و سایر کشورها به‌شدت افزایش یافته است.
کروز در این باره گفت، توافق جدیدی که پرزیدنت بایدن امیدوار است با آیت‌الله حاصل کند، بازارهای تسلیحاتی گسترده‌یی به روی پوتین باز می‌کند، منابع انرژی بیشتری به شی جین‌پینگ برای توسعه رژیم خود می‌دهد، و میلیاردها دلار برای تقویت تروریسم در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن در اختیار رژیم ایران می‌گذارد.
در حالی که مخالفت اکثریت جمهوری‌خواهان کنگره با توافق جدید احتمالی دولت بایدن با ایران بالا گرفته، وعده‌های برنز و طلوعی در کنگره زیر ذره‌بین قرار گرفته است. سناتور کروز با بیان این‌که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این دو به کنگره دروغ گفته‌اند، گفت؛ قانونگذاران مشکوک هستند که این دو هرگز قصد نداشتند تحریم‌های رژیم ایران را اجرا کنند، و فقط کنگره را گمراه کردند تا تأییدیه آن را جلب کنند.


در همین رابطه یکی از دستیاران ارشد جمهوریخواه کنگره که نخواست نامش فاش شود گفت، کاملاً مشخص است که مقامات دولت بایدن هر کاری می‌کنند تا از کنگره تاییدیه بگیرند، ولی بعد از آن تمام‌شان دستورات ضدآمریکایی و جانبدارانه به نفع چین و رژیم ایرانِ بایدن را اجرا می‌کنند. لذا جای تعجب نیست که این دولت در نزد کنگره هیچ اعتباری ندارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7376608-6d26-4b77-9cca-84cfbe81d263"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات