728 x 90

سناتور تام کاتن:‌ اگر رژیم ایران به ما حمله کند حمله آخر را ما تعیین می‌کنیم

سناتور تام کاتن
سناتور تام کاتن

تام کاتن عضو مجلس سنای آمریکا در گفتگو با تلویزیون پی.بی.اس که در تلویزیون ان.بی.سی نیز منعکس شد گفت:‌ ما دوست داریم ۸۰میلیون ایرانی بتوانند در یک کشور نرمال زندگی کنند. کشوری که تلاش نمی‌کند حکومت سایر کشورها را سرنگون کند.

تام کاتن افزود: ما دوست داریم تغییر رفتار رژیم را ببینیم اما نکته من راجع به اولین حمله و آخرین حمله. آمریکا قرار نیست حمله اول را انجام بدهد اما اگر رژیم ایران در اولین حمله به آمریکا یا متحدان ما حمله کند آن وقت، زمان و شرایط در دست آمریکا خواهد بود که حمله آخر را تعیین کند زیرا ارتش ما ارتش آنها را منهدم خواهد ساخت.

 

سناتور تام کاتن از ایالت آرکانزاس روز سه‌شنبه ۲۴اردیبهشت ۹۸در مصاحبه با تلویزیون پی.بی.اس آمریکا و در مورد احتمال جنگ با رژیم ایران گفت: در صورت وقوع چنین جنگی با دو حمله که اولین و آخرین حمله خواهد بود پیروز خواهیم شد.

وی در ادامه افزود اگر رژیم ایران ما را یا متحدان ما در منطقه را مورد حمله نظامی قرار بدهد یک جنگ همه‌جانبه علیه ایران موجه خواهد بود و آن وقت من یک حمله منهدم کننده علیه رژیم ایران را انتظار دارم.

تام کاتن اضافه کرد من صرفاً یک پیام را می‌رسانم که اگر رژیم ایران به آمریکا حمله کند یک اشتباه محاسبه بزرگ خواهد بود و جوابی آتشین دریافت خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که ما خواهان حکومت بر ۸۰میلیون ایرانی نیستیم و می‌خواهیم ۸۰میلیون ایرانی بتوانند بر خودشان حکومت کنند و افزود ایران بایستی بتواند به جامعه متمدن بپیوندد و این رژیم باید دست از حمایت از تروریزم بردارد و برای سرنگونی دولتهای همسایه‌اش تلاش نکند.

 

تام کاتن سناتور از ایالت آرکانزاس به همراه شماری دیگر از نمایندگان سنای آمریکا طرحی را ارائه کردند که به موجب آن، شهروندان آمریکایی که عضوی از خانواده آنها قربانی حملات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران بوده، بتوانند در دادگاه شکایت کرده و غرامت درخواست کنند.

در این خبر که در روز جمعه ۲۷اردیبهشت ۹۸با اعلام جزئیات در وبسایت سناتور کاتن منتشر شده، آمده است: در جریان عملیات تروریستی سال۱۹۸۳از سوی عوامل دست‌نشانده ایران، ۲۴۱آمریکایی از جمله ۲۲۰عضو نیروی دریایی آمریکا کشته شدند. طرح ما کمک می‌کند تمامی خانواده قربانیان از پولی که ایران پولشویی کرده، بتوانند غرامت بگیرند.

شلدون وایت‌هاوس، سناتور دموکرات ایالت رود آیلند هم که از امضا کنندگان این طرح است، گفت: این طرح که مورد توافق هر دو حزب است، اقدامی در تأمین عدالت برای قربانیان بمب‌گذاری بیروت است.

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا، جیم اینهاف سناتور جمهوریخواه ایالت اوکلاهما، تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس، داگ جونز سناتور دموکرات ایالت آبالاما، جانی آیزاکسون سناتور جمهوریخواه ایالت جورجیا از حامیان این طرح در سنا هستند.

در مجلس نمایندگان هم گرگ پنس نماینده جمهوریخواه از ایالت ایندیانا و روبن گالیگو نماینده دموکرات ایالت آریزونا، طرح مشابه آن را تهیه و ارائه کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d14ea22-776c-4366-abba-9388c6dbb37e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات