728 x 90

سناتور بیل هاگرتی: تکان‌دهنده است! دولت بایدن حتی از همراهی با اروپایی‌ها در محکوم کردن ایران خودداری می‌کند

سناتور بیل هاگرتی
سناتور بیل هاگرتی

بیل هاگرتی، سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا یکشنبه ۱۴اسفند، در یک موضع‌گیری رویکرد دولت بایدن را که باعث نزدیک شدن رژیم ایران به تولید بمب اتم شده است را مورد مواخذه قرار داد و نسبت به پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.

وی با انتقاد از عدم همراهی کاخ‌سفید با متحدان در محکومیت رژیم ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «تکان‌دهنده است! دولت بایدن حتی از همراهی با اروپایی‌ها در محکوم کردن رژیم ایران به جهت افزایش سطح غنی‌سازی با هدف کاربرد نظامی خودداری می‌کند. ما باید تاکنون سازوکار ماشه شورای امنیت سازمان ملل را علیه ایران فعال می‌کردیم. اگر اوباما از پشت رهبری می‌کرد، بایدن اصلاً رهبری نمی‌کرد».

در همین رابطه مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی، در گزارش خود در روز یکشنبه ۱۴اسفند نوشت رژیم ایران می‌تواند مواد لازم برای ساخت یک بمب هسته‌یی را تنها طی ۱۲روز تولید کند و طی یک ماه توانایی ساخت بیش از چهار بمب هسته‌یی را دارد.

مؤسسه علوم و امنیت، در گزارش خود با استناد به اطلاعات ارائه شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌یی رژیم ایران نوشت رژیم ایران می‌تواند اورانیوم کافی برای تولید در مجموع ۷ سلاح هسته‌یی را طی سه ماه غنی‌سازی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d1d8f93-4e0f-489f-a574-804193f7aa98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات