728 x 90

دو سناتور آمریکا خواستار فشار به رژیم ایران برای آزادی زندانیان این کشور شد

کریس کونز و تیم کین، دو تن از سناتورهای آمریکایی
کریس کونز و تیم کین، دو تن از سناتورهای آمریکایی

کریس کونز و تیم کین، دو تن از سناتورهای آمریکایی روز پنجشنبه ۱۵ فروردین ۹۸ در نامه‌یی به دونالد ترامپ، خواسته‌اند برای آزادی شهروندان آمریکایی محبوس در ایران از همه اهرم‌های فشار ممکن استفاده کند.

این دو عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، از دولت آمریکا خواسته‌اند یک گروه چندملیتی برای کمک به آزادی آنهایی که ناروا در ایران بازداشت شده‌اند تشکیل دهد و این موضوع را با کشورهایی که به‌دنبال معافیت از تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران هستند، در میان بگذارد و تا پیش از ۳۰آوریل در نشستی نتیجه آن را گزارش دهد.

در این نامه آمده است آمریکا باید با فرستادن پیامی قاطع، به رژیم ایران بگوید که باید به‌گروگان‌ گرفتن آمریکایی‌ها پایان دهد.

 

بیشتر بخوانید

محکومیتهای رژیم ایران از جانب سناتورهای آمریکا و درخواست آنان برای فشار هر چه بیشتر به این رژیم پیوسته ادامه‌دار است.

درخواست سناتورهای آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت رژیم ایران

سناتور تام کاتن روز ۲۹ اسفند ۹۷ در پیامی توئیتری در رابطه با صادرات نفت رژیم ایران و هزینه درآمدهای ناشی از صادرات نفت رژیم برای تأمین مالی تروریسم و بحران در منطقه گفت:

رژیم ایران از دلارهای نفتی برای تأمین مالی تروریسم و کاشتن بذر بحران در سراسر منطقه خاورمیانه استفاده می‌کند. بهترین راه مقابله این است که صادرات نفت رژیم ایران را به صفر برسانیم.

 

روز گذشته نیز سناتور مارکو روبیو از اعضای ارشد سنای آمریکا گفته بود زمان وارد کردن بیشترین فشار بر رژیم تهران که حامی تروریسم و به‌دنبال(سلاح) اتمی است فرار رسیده و از دونالد ترامپ خواسته بود به معافیت تحریم نفتی رژیم ایران برای برخی کشورها خاتمه دهد.

 

مارکو روبیو:‌ زمان وارد کردن بیشترین فشار بر رژیم تهران فرار رسیده است

سناتور مارکو روبیو روز ۲۸ اسفند ۹۷ از دونالد ترامپ خواست به معافیت تحریم نفتی رژیم ایران به برخی کشورها خاتمه دهد.

وی طی پیامی نوشت: من از دونالد ترمپ می‌خواهم با توجه به مازاد مهم ظرفیت تولید در بازارهای نفت بین‌المللی به تمامی معافیت تحریم‌ها برای خریداران خارجی نفت ایران خاتمه دهد.

زمان وارد کردن بیشترین فشار بر رژیم تهران که حامی تروریسم و به‌دنبال(سلاح) اتمی است فرار رسیده است.

قابل ذکر است که مایک پمپئو در یک سخنرانی در ایالت تگزاس، با اشاره به سیاست‌های رژیم آخوندی در استفاده از منابع انرژی کشور در جهت منافع خود و نه مردم ایران گفت، جمهوری اسلامی از صادرات نفت و گاز برای گسترش نفوذ خود در منطقه استفاده می‌کند.

 

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود در کنفرانس «تغییر شکل انرژی آینده» روز سه‌شنبه ۲۱اسفند در هیوستون گفت، رژیم ایران از صادرات انرژی برای گسترش نفوذ خود در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند، به‌ویژه در عراق، و این در حالی است که ایالات متحده تلاش می‌کند یک عراق مستقل و با اقتدار شکل بگیرد.

 

وی افزود، «ما در ماه‌های گذشته سخت تلاش کردیم صادرات نفت خام رژیم ایران را به جهان کاهش دهیم و رهبران این رژیم را متقاعد کنیم که از شهروندان خود مراقبت کنند و هر آنچه مردم می‌خواهند را به آنها بدهد، و در عین‌حال خطر ترور و بی‌ثباتی را در سراسر خاورمیانه کاهش دهیم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e95b93cf-430d-4fd4-9ef5-256694296c0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات