728 x 90

سقوط مرگبار هواپیمای خطوط هوایی هند با ۱۹۱ مسافر

سقوط مرگبار هواپیمای خطوط هوایی هند
سقوط مرگبار هواپیمای خطوط هوایی هند

بر اساس گزارش خبرگزاریهای هند، جمعه ۱۷مرداد یک هواپیمای این کشور هنگام فرود در فرودگاه بین‌المللی کالیکات دچار سانحه شده و سقوط کرده است. این هواپیما در حین فرود به دو نیم تبدیل شده است. گزارشات می‌افزاید دست کم یک خلبان و ۱۳مسافر این پرواز کشته شده‌اند. بیش از ۱۲۰تن نیز مجروح شده‌اند.

به گفته سازمان هواپیمایی کشوری هند، این هواپیما که از دوبی عازم هندوستان بود، هنگام فرود بر اثر لغزش روی باند فرودگاه به دره مجاور باند سقوط کرد.

همچنین در آخرین گزارش گفته میشود هنگام نشستن بر روی باند فرودگاه کالیکوت درجنوب هند هواپیما دو تکه شد. در این سانحه تاکنون دست‌کم ۱۴ تن کشته و ۱۲۳تن مجروح شدند. حال ۱۵ تن از مجروحان وخیم است.

به گزارش رویترز، هواپیما بوئینگ ۷۳۷ شماری از شهروندان هند را که به خاطر شیوع کرونا در نقاط مختلف جهان گرفتار شده بودند، از دوبی به کشور باز می‌گرداند.

این هواپیمای مسافربری به هنگام فرود بر باند فرودگاه دچار سانحه شده به دره مجاور باند سقوط کرد. بدنه این هواپیما دو تکه شده است.

تصاویری از خروج مسافران از این هواپیما پس از سانحه و انتقال شماری از آنها به بیمارستان از شبکه‌های خبری محلی پخش شده است.

یک مقام پلیس هم به خبرگزاری فرانسه گفته است: ۸۹ مجروح به بیمارستان منتقل شدند که حال بسیاری از آنها وخیم است.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز در توییتی ضمن همدری با خانواده قربانیان، از بروز این سانحه «عمیقا» ابراز تاسف کرده است.

یک مقام هواپیمایی هند هم گفته است، هوا به هنگام فرود این هواپیما در فرودگاه کالیکوت بارانی بوده است.

مقامات هندی گفته اند، به زودی تحقیقات در خصوص دلایل سقوط این هواپیما مسافربری آغاز خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd68b1c3-fe89-406c-9662-9d0cf1ec7f1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات