728 x 90

سقوط شتابان ریال ـ دلار وارد کانال ۴۶هزار تومان شد

سقوط شتابان ریال
سقوط شتابان ریال

پیش‌بینی کارشناس حکومتی از دلار ۶۹هزار تومانی تا نوروز

با ادامهٔ سقوط شتابان ارزش ریال، امروز برای اولین بار هر دلار از ۴۶هزار تومان گذشت. رخداد بی‌سابقه در حالی بود که امروز فرزین، رئیس کل بانک مرکزی رژیم در گفتگو با صدا و سیمای آخوندی مدعی شد «با اقداماتی که انجام می‌دهیم پیش‌بینی می‌کنیم این نرخ کاهش بیابد».

در همین حال یک کارشناس رژیم روز ۲۳بهمن۱۴۰۱ در گفتگو با سایت حکومتی انتخاب پیش‌بینی دلار ۶۹هزار تومانی تا ابتدای نوروز را کرد و گفت: «هر چه مسئولان تراز اول به مردم وعده و قول می‌دهند برعکس می‌شود؛ آقایان بابت قیمت دلار خجالت هم نمی‌کشند. شاید نظرشان این باشد تا ابتدای نوروز قیمت دلار را به ۶۹هزار تومان برسانند و سپس دم از پیشرفت هم بزنند!».

روز ۱۲بهمن نیز سایت حکومتی تجارت نیوز با اشاره به‌وعده‌های شب گذشتهٔ رئیسی دربارهٔ تثبیت قیمت ارز نوشت که دیگر «اثر خبر درمانی بر بازار  بی‌نتیجه» است.

تجارت نیوز نوشت: «برخی معامله‌گران عنوان می‌کنند در شرایط کنونی بازار دلار در حالت انتظاری قرار دارد و معامله‌گران نیز حاضر نیستند سرمایه دلاریشان را به خطر بیاندازند و در موقعیت فروش قرار بگیرند.

تجارت نیوز با اشاره به‌وعده‌های رئیسی در گفتگوی تلویزیونی ۱۱بهمن، مبنی بر تثبیت قیمت ارز توسط، نوشت: «بسیاری از تحلیلگران بازار اثر خبر درمانی بر بازار را بی‌نتیجه می‌دانند و معتقدند دیگر این جنبه از مدیریت بازار، نتیجه عکس دارد. زیرا تورم و پارامترهای اقتصادی به قدری با زندگی مردم تنیده شده که غیر از ناامیدی از تغییر شرایط اقتصادی، تورم مضاعفی را نیز بر مردم تحمیل می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be0ee3a2-5655-4e11-8062-e7357accf8f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات