728 x 90

سقوط ایران تحت حاکمیت آخوندی در شاخص آزادی اقتصادی

رتبه‌بندی خود درباره شاخص آزادی اقتصادی در کشورهای جهان
رتبه‌بندی خود درباره شاخص آزادی اقتصادی در کشورهای جهان

مؤسسه تحقیقاتی «فریزر» در تازه‌ترین رتبه‌بندی خود درباره شاخص آزادی اقتصادی در کشورهای جهان خبر از سقوط مجدد ایران تحت حاکمیت پلید آخوندی داد و اعلام کرد که این کشور به رتبه ۱۵۹ در میان ۱۶۵کشور جهان تنزل پیدا کرد.
بر اساس گزارش ارائه شده در۲۴ شهریور توسط مؤسسه تحقیقاتی «فریزر» تنها کشورهای لیبی، آرژانتین، سوریه، زیمبابوه، سودان و ونزوئلا، امتیازی بدتر از ایران کسب کرده و در رتبه‌های پایین‌تر از آن قرار دارند. در حالی که هنگ‌کنگ و سنگاپور با رتبه اول و دوم و سوئیس، نیوزیلند، دانمارک، استرالیا، آمریکا، استونی، موریس و ایرلند رتبه‌های بعدی را با بیشترین امتیاز کسب کرده‌اند.
بر اساس گزارش «فریزر»، امتیاز ایران در شاخص آزادی اقتصادی ۴.۹۶ از ۱۰ برآورد شده است. این در حالی است که میانگین شاخص جهانی آزادی اقتصادی، عدد ۶.۸۴ است.
خاطرنشان می‌شود که شاخص آزادی اقتصادی که هر ساله توسط مؤسسه کانادایی فریزر مورد بررسی قرار می‌گیرد، عواملی چون اندازه دولت، سیستم حقوقی و حقوق مالکیت، ارزش پول، آزادی تجارت بین‌المللی و مقررات را مورد بررسی قرار داده و رتبه‌بندی کشورها را در این موارد مشخص می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dac4bffc-a4e7-4016-b3b7-2b1653434544"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات