728 x 90

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن: رژیم ایران به بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن
خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن امروز ۲۵بهمن ۹۷درباره پیوستن به کنفرانس ورشو گفت: «به حدود ۷۰کشور در کنفرانس ورشو می‌پیوندیم تا برای مقابله با چالشهایی که آینده امنیت و ثبات را در منطقه تهدید می‌کند و در رأس آنها رژیم ایران نخستین حامی تروریسم در جهان، موضع‌گیری کنیم». وی افزود: «رژیم تهران به تلاش‌هایش برای بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات منطقه ادامه می‌دهد.»

 

همچنین امروز وزارت‌خارجه لهستان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه رژیم گفت: لهستان تروریسم را در تمام اشکال خود محکوم می‌کند. "نه" به خشونت. هیچ تروریستی امروز در ورشو حضور ندارد. دموکراسی، آزادی بیان و همبستگی وجود دارد.

 

خاطر نشان می‌شود ظریف وزیر خارجه رژیم ایران در واکنش به تظاهرات مجاهدین در لهستان و سوزوگداز نسبت به آن گفته بود: تصادفی نیست که ایران در همان روز (تظاهرات در لهستان) هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد به‌ویژه زمانی که همدستان همین تروریستها در خیابانهای ورشو وقوع این حملات را جشن می‌گیرند.

 

روز گذشته خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان در گفتگویی با اسکای نیوز گفت به‌نظر من این کنفرانس بسیار مهم است چرا که هزاران ایرانی با تظاهرات خود پیام روشنی دادند که مردم ایران عزم کرده‌اند تا این رژیم را تغییر دهند.

و حق تغییر رژیم برای آزادی و دموکراسی حقی مشروع است این وجه جدیدی است.

چرا که ما عقیده داریم جامعه جهانی تغییر کرده و سیاست هایش را در مقایسه با سیاست نرمش با ایران تغییر می‌دهد و سیاستی قاطعانه‌تر را در پیش می‌گیرد.

به این دلیل است که به‌نظر من این کنفرانس یک دست‌آورد برای مردم ایران بوده است.

اسکای نیوز: در داخل ایران آیا هم‌چنانکه مریم رجوی می‌گوید نشانه‌هایی از تغییر یا سرنگونی رژیم وجود دارد؟

دولت نوروزی: قطعاً اگر به یاد بیاوریم از دسامبر سال ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۱۸ تظاهرات گسترده‌ای در ایران وجود داشت از آن زمان دهها هزار ایرانی در بیش از صد شهر ایران دست به تظاهرات زدند و این تظاهرات گسترده‌تر شد و ادامه پیدا کرد.

مردم شعار می‌دهند اصلاح طلب، اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا می‌گویند مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای

تغییر هر رژیم از داخل صورت می‌گیرد و اپوزیسیون ایران حمایت مردمی در داخل را دارد. و ما این مسیر را تا به آخر ادامه خواهیم داد.

اروپا باید بفهمد که باید در کنار تاریخ باشد در کنار مردم ایران باشد و با خواسته‌ها و آرزوهای آنها یعنی آزادی و دموکراسی و حقوق‌بشر همراه باشد آنها می‌بایست که درد و رنج میلیونها ایرانی را درک کنند که طی چهل سال دست کمک دراز کرده بودند ولی نادیده گرفته شدند به این دلیل ایرانیها این رویکرد اروپاییها نسبت خودشان را ملامت می‌کنند.

اگر به حرفهای خامنه‌ای و روحانی و دیگر عوامل رژیم نگاه کنیم همه آنها اعتراف کرده‌اند که این اپوزیسیون بوده که در پشت تظاهرات قرار داشته و این چیزی است که به آن اعتراف کرده‌اند.

وقتی که دهها هزار معترض را در ایران می‌بینیم این اشاره روشنی به قدرت این جنبش مقاومت است که خواهان تغییر و سرنگونی رژیم و برپایی دموکراسی واقعی است.

اسکای نیوز: در این حالت شما از کنفرانس ورشو چه انتظاری دارید

دولت نوروزی: باید بگویم ما از تشکیل این کنفرانس استقبال می‌کنیم چرا که به‌نظر ما تلاشهای ما و جامعه جهانی برای قاطعیت علیه این رژیم بی‌قانون و تروریست موفق بوده است ولی این کافی نیست چرا که همان‌گونه که مریم رجوی در پیامش گفت ما نیازمند اقدامات ملموس هستیم یعنی می‌بایست جامعه جهانی کاری عملی انجام دهد می‌بایست سپاه پاسداران و اطلاعات رژیم را لیست‌گذاری تروریستی کرد چرا که آنها جنگهای زیادی را کرده‌اند و بسیاری گروه‌های تروریستی را به‌نام اسلام حمایت مالی کرده‌اند نه تنها در خاورمیانه بلکه در بسیاری سایر کشورها

آنها از سفارتخانه هایشان در اروپا علیه فعالیت‌های اپوزیسیون استفاده می‌کنند.

رژیم ایران عبارت است از گروه‌های مافیایی و مستبد و از این سفارتخانه‌ها علیه اپوزیسیون استفاده می‌کند.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5140f848-0286-43d5-b90f-2e6c2109e477"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات