728 x 90

سفیر سابق انگلستان: دنیا باید به حرف مردم ایران گوش دهد

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

عرب نیوز روز شنبه ۱۰دی و در آخرین روز سال میلادی در مطلبی به‌قلم سر جان جنکینز سفیر سابق انگلستان در عربستان سعودی نوشت: دنیا باید به حرف مردم ایران گوش دهد.

جنکینز سپس به‌معنای انقلاب اشاره کرد و افزود: چه چیزی یک انقلاب موفق را ایجاد می‌کند؟ پاسخ، سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. برای موفقیت، یک انقلاب باید اوضاع را برای مردم بهتر از قبل کند.

وی راه‌حل را در درون مردم ایران دانست و نوشت: برای شکل دادن به وقایع، افراد خارجی نمی‌توانند کاری بکنند. این کاری است که خود ایرانیها باید انجام دهند. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که به خواسته‌شان توجه کنیم. اغلب اوقات ما شیفته شروع اعتراضات می‌شویم و سپس در عرض چند هفته به سراغ کارهای دیگر می‌رویم. آنچه در داخل ایران اتفاق می‌افتد بیش از هر چیز، آینده منطقه را دیکته خواهد کرد.

وی در ادامه راه‌کار بیرونی را ادامه و افزایش فشار بر رژیم ایران دانست و گفت: ما باید فشار مداوم بر رژیم را حفظ کنیم. پرونده هسته‌یی بدون شک مهم است. اما مهمتر از آن توقف توانایی ایران برای تضعیف و کنترل همسایگانش است. ما باید دائماً جنایات رژیم را در مجامع بین‌المللی برجسته کنیم.

بیرون انداختن ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل و انجام تحقیقات حقیقت‌یاب سازمان ملل در مورد نقض حقوق‌بشر شروع خوبی است. اما ما بیشترش را نیاز داریم.

وی سپس به مینیمم‌هایی که می‌شود روی رژیم تأثیر گذاشت اشاره کرد و نوشت: ما باید قابلیت‌های سایبری و نظارتی تهاجمی رژیم را هدف قرار دهیم و به همان اندازه پاسخ دهیم. تا جایی که می‌توانیم، مؤسسات تبلیغاتی آن را در خارج از کشور تعطیل کنیم. ما نباید میزبان کارچاق‌کنهای آن باشیم. ما باید به صراحت بگوییم که از هر چیزی که ایران را به یک کشور نرمال تبدیل کند، استقبال می‌کنیم.
جنکینز راه‌حل‌های پوشالی را هدف قرار داد و نوشت: و ما باید اطمینان حاصل کنیم که به آنچه که خود ایرانی‌ها به ما می‌گویند - چه در داخل و چه در خارج از کشور - توجه کنیم و فریفته آن گروه‌های ذی‌نفعی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند، اما به‌عنوان نوچه‌های خامنه‌ای عمل می‌کنند، نشویم. این یک بازی خواهد بود که به وقتهای اضافه می‌رود. ما باید مطمئن شویم که کاملاً مناسب وضعیت عمل می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/916020e0-66c3-4665-87dc-e2bfe76e16d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات