728 x 90

سفیر رژیم در افغانستان: ما یک گروهی داریم به نام سازمان مجاهدین خلق، در افغانستان هم فعالیت می‌کنند در ایران هم فعالیت می‌کنند

تظاهرات مردم هرات در افغانستان علیه رژیم آخوندی
تظاهرات مردم هرات در افغانستان علیه رژیم آخوندی

سفیر رژیم در افغانستان در مصاحبه با تلویزیون طلوع نیوز افغانستان گفت: ما یک گروهی داریم به نام سازمان مجاهدین خلق، در افغانستان هم فعالیت می‌کنند در ایران هم فعالیت می‌کنند در خود ایران هم هستند علیه جمهوری اسلامی.

مصاحبه امینیان سفیر رژیم- تلویزیون طلوع نیوز افغانستان ۲۲فروردین ۱۴۰۱

سفیر ایران در افغانستان: منتهی شما فقط این فضای رسانه‌یی و این توطئه‌یی که من می‌گویم روی ایران الآن زوم کرده هیچ...

مجری تلویزیون طلوع نیوز افغانستان: این توطئه را بیشتر توضیح ندادید که توطئه چی هست از طرف کی هست اصلاً

امینیان: من که گفتم خدمتتان یک گروهی هستند که اینها می خواهند

مجری: یک گروه مشخص است

امینیان: بله بله جریانهای ضددولت ایران هستند

مجری: اسمش

امینیان: جریانها صد دولت ایران هستند جریانهای وابسته به کشورهای اشغالگری که اینجا بودند هستند.

مجری: مثلا اسمش را نام بگیرید چندتا کشور کدام گروه

امینیان: خب اینها در می‌آید، ما یک گروهی داریم به نام سازمان مجاهدین خلق که چند هزار نفر فقط تولید کلیپ می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران، فقط تولید کلیپ می‌کنند

مجری: در افغانستان فعالیت می‌کنند اینها؟

امینیان: در افغانستان هم فعالیت می‌کنند در ایران هم فعالیت می‌کنند در خود ایران هم هستند، تولید کلیپ می‌کنند برای این‌که ایجاد مشکل بکنند یعنی هر مسأله‌یی که برای دولت ایحاد مشکل بکنه، چند هزار نفر هستند فقط کلیپ تولید می‌کنند. میگم کلیپهایی که مال چند سال پیش است الآن در ایران داره دست به دست میشه، کلیپ داره ساخته میشه و دست به دست میشه.

من نمیگم که با هیچ‌یک از اتباع افغانستان برخورد بد نشده حتماً برخورد بد شده ولی شما در نظر بگیرید ۵میلیون آدم آنجا هستند ممکن است با ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا از آنها یک جاهایی برخورد اشتباه شده باشد که نباید این برخورد بشه

... ... ... ... . .

مجری: خب چیزی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و مردم سر و صدا کردند و داد و فریاد زدند گفتند چرا کشور اسلامی مثل این‌که همواره گفتید براداران افغان ما و همیشه گفتید دروازه ایران به روی افغانها باز است پرسش آنها هست که مثلا یک کودک هست تصویرش هست ویدیوی آنرا انداخته بودند بسیار لت و کوب می‌شود و شما این را رد می‌کنید و چه باید شود که این موضع روشن شود

امینیان: ببین من می‌گویم ممکن است یک جاهایی هم مثلا همین‌طور که در کابل شما یک شهر ۵ میلیونی هستید آیا هیچ جنایتی اینجا صورت نمی‌گیرد آیا هیچکس لت و کوب نمیشه؟

 

به‌دنبال تظاهرات و حمله و به آتش کشیدن بخشی از کنسولگری رژیم در هرات توسط مردم این کشور در هرات که علیه بدرفتاری رژیم آخوندی با شهروندان افغانی در ایران صورت گرفت، امینیان سفیر رژیم آخوندی در افغانستان روز ۲۲فروردین در مصاحبه با تلویزیون طلوع نیوز افغانستان گفت: در افغانستان هم فعالیت می‌کنند در ایران هم فعالیت می‌کنند در خود ایران هم هستند، تولید کلیپ می‌کنند برای این‌که ایجاد مشکل بکنند یعنی هر مسأله‌یی که برای دولت ایحاد مشکل بکنه، چند هزار نفر هستند فقط کلیپ تولید می‌کنند. میگم کلیپ‌هایی که مال چند سال پیش است الآن در ایران داره دست به دست میشه، کلیپ داره ساخته میشه و دست به دست میشه.

خاطرنشان می‌شود در اعتراض به بدرفتاری رژیم آخوندی با پناهندگان افغان، روز دوشنبه ۲۲فروردین شهروندان معترض افغانستان با برپایی تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری رژیم در هرات، با پرتاب سنگ به ساختمان کنسولگری حمله کردند و بخشهایی از آن را به آتش کشیدند.

همزمان ده‌ها نفر در برابر سفارت رژیم در کابل تجمع کردند. معترضان در اعلامیه‌‌ای از سازمان ملل متحد خواستند که ویدئوهای پخش شده "بدرفتاری با افغان‌ها" در ایران را بررسی کند.

سایت حکومتی انتخاب روز ۲۳فروردین نوشت: تا اطلاع ثانوی بخشهای کنسولی نمایندگیهای نظام در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند. سفارت رژیم آخوندی در افغانستان روز سه‌شنبه ۲۳فروردین درباره توقف فعالیت کنسولی رژیم در هرات طی اطلاعیه‌یی نوشت:

سفارت ایران در افغانستان: ‏«با توجه به تحولات اخیر و مشکلات به‌وجود آمده مقابل سفارت و سرکنسولگری در هرات، عدم کنترل آن و هم‌چنین مشکلات امنیتی، بخش کنسولی این سفارت از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ تا اطلاع ثانوی از ارائه هر گونه خدمات کنسولی از جمله صدور روادید معذور می‌باشد» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۳فروردین).

 

خبرگزاری فرانسه روز ۲۲فروردین نوشت: مردم افغانستان در شهر خوست در اعتراض به‌جنایاتی که علیه پناهجویان افغان در ایران انجام می‌شود، تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان تصویر ابراهیم رئیسی در جلو سفارت رژیم را به آتش کشیدند.

 

خبرگزاری یورونیوز نوشت: حملات مردم افغانستان به سفارت رژیم در هرات، به دنبال انتشار تصاویری در ایران که از برخوردهای نامناسب با پناهجویان افغان حکایت دارد، صورت گرفته است. ایران همواره تاکید کرده که نمی‌تواند بیش از این پذیرای استمرار موج پناهجویان افغان باشد و هیئت حاکمه طالبان باید اقداماتی جدی برای کنترل این روند در دستور کار خود قرار دهد.

در همین رابطه رژیم آخوندی، روز سه شنبه ۲۳فروردین کاردار سفارت افغانستان در تهران را در واکنش به تجمعات گروهی از مردم این کشور در مقابل اماکن دیپلمکاتیک رژیم در کابل و هرات، احضار کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd626929-7d14-4437-9ca5-54d9a5e801c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات