728 x 90

سفیر کن بلکول: شورای ملی مقاومت آماده ارائه اطلاعاتی است که به پیگرد قانونی رئیسی، خامنه‌ای و سایر مقامات رژیم ایران منجر شود

سفیر کن بلکول
سفیر کن بلکول

سفیر کن بلکول:

شورای ملی مقاومت آماده است تا اطلاعاتی را به سازمان ملل بدهد

تا تحقیقات رسمی بین‌المللی را آغاز کند

تحقیقاتی که می‌تواند به پیگرد قانونی رئیسی، خامنه‌ای

و سایر مقامات رژیم ایران منجر شود

 

این هفته، کمیسیون عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، از اجلاس جهانی پناهندگان ۲۰۲۳ در ژنو استقبال و حمایت می‌کند. این رویداد شاهد مشارکت سران مختلف کشورها خواهد بود.

حامیان شورای ملی مقاومت ایران گردهم می‌آیند تا توجه را به نقش چند دهه‌ای رئیسی در اعدام‌های با انگیزه سیاسی و سرکوب مخالفان جلب کنند. این گردهمایی تأکید ویژه‌یی خواهد بود بر نقشی که رئیسی در سال ۱۹۸۸ به‌عنوان یکی از چهار عضو کمیسیون مرگ تهران ایفا کرده است. کمیسیونی که بر اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در دو زندان بزرگ نظارت داشت. هیأتهای مشابهی نیز تشکیل شد به‌طوری که در سراسر کشور بیش از ۳۰ هزار زندانی اعدام شدند.

سفیر کن بلکول با اشاره به نقش آخوند جلاد ابراهیم رئیسی در کشتار ۱۵۰۰ نفر در جریان قیام ۹۸ و ۷۵۰ نفر در قیام ۱۴۰۲ می‌افزاید

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بدون شک از این پدیده و نقش رئیسی در آن آگاه است. شورای ملی مقاومت با صدور بیانیه‌یی سفر قریب‌الوقوع رئیسی به ژنو را لکه‌ای در تاریخ سازمان ملل و توهین به حقوق‌بشر، حق مقدس پناهندگی و تمام ارزش‌هایی که بشریت معاصر برای آن، دهها میلیون نفر را قربانی کرده است، خواند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر مشارکت رئیسی در این مجمع بدون چالش باقی بماند، سازمان ملل تنها فرهنگ معافیت از مجازات را که از زمانی که جامعه بین‌المللی برای اولین بار در رسیدگی به اعدام‌های دسته‌جمعی که توسط رئیسی همکارانش در سال ۱۹۸۸ دستور داده شده بود، شکست‌خورده است، ادامه خواهد داد. شورای ملی مقاومت ایران نتیجه گرفت که این به نوبه خود رژیم ایران را برای کشتار بیشتر مردم ایران گستاخ‌تر می‌کند.

در سال ۲۰۱۶، مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت، یک کمپین رسمی برای عدالت خواهی برای قربانیان کشتار ۱۹۸۸ اعلام کرد. شورای ملی مقاومت اکنون آماده است تا اطلاعاتی را به سازمان ملل بدهد تا تحقیقات رسمی بین‌المللی را آغاز کند. تحقیقاتی که می‌تواند به پیگرد قانونی رئیسی، خامنه‌ای و سایر مقامات رژیم ایران منجر شود.

سایت کریستین پست ۲۱آذر ۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dc0ea4d-a1d0-4e58-b048-c4dbcc633d8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات