728 x 90

سفیر آمریکا در سازمان ملل: ادامه غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰درصد توسط رژیم ایران هیچ هدف صلح‌آمیزی ندارد

لورا هولگیت نماینده آمریکا در سازمان ملل
لورا هولگیت نماینده آمریکا در سازمان ملل

لورا هولگیت نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۶اسفند، در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون ادامه جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران گفت این رژیم باید به اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌یی خود و پیگیری مداوم اقداماتی که خطرات جدی را به‌دنبال دارد توقف به‌عمل آورد.
سفیر آمریکا طی بیانیه‌ای گفت: «همان‌طور که گزارش مدیرکل روشن می‌کند، رژیم ایران برنامه هسته‌یی خود را بسیار فراتر از محدودیت‌های تعیین شده در (توافق هسته‌یی موسوم به) برجام، از جمله از طریق نصب سانتریفوژهای پیشرفته جدید و انباشت مداوم اورانیوم بسیار غنی‌شده٬ دنبال می‌کند».
او گفت: «ادامه غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰درصد در ایران هیچ هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد. هیچ کشور دیگری در جهان امروز از اورانیوم غنی‌شده ۶۰درصدی برای اهدافی که ایران ادعا می‌کند٬ استفاده نمی‌کند».
لورا هولگیت با اشاره به ادامه فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران در تأسیسات هسته‌یی فردو در نزدیکی قم گفت: « رژیم ایران می‌بایست اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌یی خود و هم‌چنین پیگیری مداوم اقداماتی که خطرات جدی اشاعه را به همراه دارد، متوقف کند».
وی با اشاره به اظهارات گروسی درباره کارشکنیهای رژیم ایران در کار نظارتی آژانس خاطرنشان کرد که «پیامدهای زیان‌باری بر توانایی آژانس در ارائه تضمین از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران داشته است».
پیش از این مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست گشایش دوره فصلی شورای حکام این نهاد گفته بود: «آژانس در دو سال گذشته قادر به راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌یی ایران نبوده، و اهمیت حیاتی دارد که ایران به تعهدات برجامی و توافقی که این هفته در تهران به‌دست آمد، عمل کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3340a27a-694b-4045-aed8-b08baa2f68fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات