728 x 90

سفیر لینکن بلومفیلد، دستیار پیشین وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس بین‌المللی ایران: چشم‌انداز تغییر

سفير لینکن بلومفیلد، دستيار پيشين وزير خارجه آمريكا
سفير لینکن بلومفیلد، دستيار پيشين وزير خارجه آمريكا

۱۵سال پیش شاهد بودیم که آمریکا و سازمان ملل تحریم‌های گسترده‌یی را علیه رژیم ایران اعمال کردند. دلیل این تحریم‌ها آن بود که هیچ اعتمادی نسبت به رژیم ایران در مورد برنامه مخفی تسلیحات اتمیش که توسط اپوزیسیون سازمان‌یافته،‌ شورای ملی مقاومت، در سال ۲۰۰۳(۱۳۸۲) افشا‌ شده بود وجود نداشت.

بعد از آن اوباما بر اساس درخواست رژیم ایران وارد مذاکرات شد و در جستجوی یافتن تفاهم بین آمریکا و رژیم ایران شاخه زیتون به سمت آن دراز کرد. ۵سال بعد یک توافق اتمی به‌دست آمد. اما اعتماد زیادی به‌وجود نیامد. در واقع رژیم ایران بسیار تهاجمی‌تر نسبت به همسایگانش عمل کرد و نقض حقوق‌بشر را بعد از شروع گفتگوها افزایش داد.

بنابراین ترامپ از توافق‌نامه اتمی خارج شده و پمپئو وزیر خارجه آمریکا فهرستی از ۱۲خواسته را مطرح کرده است.‌ برخی می‌گویند این موضع بسیار سخت‌سرانه‌ای است و این سقفی است که غیرممکن است رژیم ایران به آن دست پیدا کند تا آمریکا را راضی نگه دارد. اما تمام ۱۲خواسته در ارتباط با تجاوزگری، غنی‌سازی مخفی اورانیوم، کمبود اطلاعات و فاش‌گویی در مورد برنامه اتمی و موشکهای بالستیکی و تجاوز به سوریه و یمن و سایر کشورهای خاورمیانه و حمایت از گروه‌های تروریستی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/222dd5c8-abed-4b05-adee-cb59395122e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات