728 x 90

سفرای لبنان از ریاض و منامه اخراج شدند، ریاض واردات کالاهای لبنانی را ممنوع کرد

جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان
جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان

در ادامه تنش بر سر اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، عربستان و بحرین روز جمعه به سفرای لبنان در ریاض و منامه ۴۸ساعت فرصت دادند تا خاک این کشورها را ترک کنند. عربستان در اقدامی دیگر واردات تمامی کالاهای لبنان را به این کشور ممنوع کرده است.

عربستان همچنین سفر شهروندان خود به لبنان را نیز ممنوع کرده و سفیر خود را از بیروت فراخوانده است.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، جنگ یمن را «تجاوز عربستان و امارات» به این کشور نامیده و گفته بود که «حوثی‌های یمن نسبت به تجاوز خارجی از خود دفاع می‌کنند».

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) روز جمعه ۷آبان به‌نقل از دولت عربستان نوشت، این کشور سفیر خود در بیروت را برای انجام مشورت فراخوانده است و به سفیر لبنان در ریاض ابلاغ کرده تا ظرف ۴۸ساعت خاک این کشور را ترک کند.
اقدام عربستان در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان علیه عربستان اتخاذ شده است.
عربستان در ادامه افزود: این تصمیم در واکنش به عدم انجام اقدامات لازم از سوی مقامات لبنانی برای متوقف ساختن عملیات قاچاق مواد مخدر که در سایه تسلط گروه تروریستی حزب‌الله لبنان بر گذرگاههای این کشور و از طریق صادرات لبنان به این کشور انجام می‌شود، اتخاذ کرده است.
عربستان در پایان خاطرنشان کرد که گروه تروریستی حزب‌الله لبنان از شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی و به آنها آموزش نظامی می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af07209c-1c72-4fc5-9314-423e6dba4385"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات