728 x 90

سفر کارشناسان روس برای بررسی قابلیت حمل سلاح پهپادهای رژیم ایران

تصاویر ماهواره‌ای از پهپادهای رژیم ایران
تصاویر ماهواره‌ای از پهپادهای رژیم ایران

به گزارش سی.ان.ان (۲۵تیر): روس‌ها حداقل دو بار در ماه گذشته برای بررسی پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح به ایران سفر کرده‌اند.

به‌گفته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و تصاویر ماهواره‌یی که منحصراً توسط CNN به دست آمده است، یک هیأت روسی در ماه گذشته حداقل دو بار از یک فرودگاه در مرکز ایران بازدید کرده است تا پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.

مقامات آمریکایی به سی.ان.ان گفتند که ایران در ماه ژوئن در فرودگاه کاشان در جنوب تهران، پهپادهای شاهد-۱۹۱ و شاهد-۱۲۹ را به روسیه نمایش داد. هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک‌های هدایت‌شونده دقیق هستند.

سالیوان در بیانیه‌یی به سی.ان.ان گفت: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد دولت ایران در حال آماده‌سازی چند صد پهپاد از جمله پهپادهای با قابلیت حمل سلاح به روسیه است».

سالیوان افزود: «ما ارزیابی می‌کنیم که هیأت رسمی روسیه اخیراً نمایشی از پهپادهای ایرانی با قابلیت حمله دریافت کرده است». ما در حال انتشار این تصاویر در ماه ژوئن هستیم که پهپادهای ایرانی را که هیأت دولت روسیه در آن روز دیده بود، را نشان می‌دهد»... .

سالیوان گفت که طبق اطلاعات ایالات متحده، سفر ژوئن «اولین باری بود که یک هیأت روسی برای چنین نمایشی از این فرودگاه بازدید می‌کرد». مقامات گفتند که یک هیأت روسی برای یک نمایشگاه مشابه دوباره در ۵ژوئیه از فرودگاه بازدید کردند....

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f6b0581-3263-4a56-94f5-48e213c089d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات