728 x 90

سفر پزشکیان به قطر: تلاش برای صلح در برابر تهدیدات اسراییل و نمایش قدرت در مجمع آسیایی

پزشکیان
پزشکیان

صلح جویی رئیس‌جمهور خامنه‌ای از اسراییل و آمریکا

در قطر با وساطت اعراب

 

پزشکیان پس از دیدار با امیر قطر

این اسراییل است که ما را وادار می‌کند عکس‌العمل نشان بدهیم

 

تلویزیون رژیم ـ ۱۱ مهر ۱۴۰۳

پزشکیان:

امنیت منطقه امنیت همه ما مسلمانها است و ما به هیچ‌وجه به‌دنبال جنگ و خون‌ریزی نیستیم از موقعی که بنده به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدم در تمام صحبت‌ها تلاشم بر این بوده که بگیم ما به‌دنبال صلحیم ما به‌دنبال آرامش هستیم هیچ کشوری هیچ منطقه‌یی با جنگ نمی‌تونه به توسعه برسه ما به‌دنبال جنگ نیستیم این اسراییله که مارو وادار می‌کنه که عکس‌العمل نشون بدیم اسراییل مهمان ما رو در تهران روز تحلیف ترور کرد به ما گفتن شما صبر کنید ما می‌خواهیم صلح برقرار کنیم اگر شما برخورد کنید صلح برقرار نمی‌شه ما به‌خاطر صلح صبر کردیم ولی این نامردها به جای این‌که دست از کشت و کشتار بردارن جری‌تر شدن هم در غزه هم در لبنان و اکثر جنایتهایی که مرتکب شدن هیچ جانی تو تاریخ به این شکل مرتکب نشده و ما مجبور به پاسخ شدیم و اگر بخواهد طور دیگه‌ای عمل کند پاسخی محکمتر خواهیم داد و این چیزی است که جمهوری اسلامی بهش پایبند است اهداف پلید رژیم صهیونیستی ایجاد ناامنی و گسترش بحران در منطقه است ما باید جلوگیری کنیم از بحران، کشورهای اروپایی و آمریکایی آنچه که ما از اونها می‌خوایم اینه که این کسی رو که در منطقه اینا کاشتن بهش بگن دست از این کشت و کشتار برداره و منطقه رو تبدیل به یک منطقه ناامن نکنه که به نفع هیچ‌کس و هیچ دولتی نیست نه به نفع اروپا است و به نفع آمریکاست و به نفع منطقه است.

 

پزشکیان در دیدار با وزیر خارجه عربستان

ما عربستان را برادران خود می‌دانیم

بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف‌نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تأکید داریم

 

پزشکیان بر اهمیت نقش و جایگاه عربستان به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی

در توقف جنایات رژیم صهیونیستی از مسیر رایزنی با کشورهای غربی تأکید کرد

 

وزیر خارجه عربستان

ما بنا داریم صفحه اختلاف‌نظرها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم

مانند دو کشور دوست و برادر به حل مسائل و توسعه روابط میان خود بپردازیم

 

برای دهنه زدن به رژیم

ما به حکمت و درایت شما در کنترل شرایط

و هم‌چنین ایفای نقش در مسیر تحقق آرامش و صلح در منطقه اطمینان داریم

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری رژیم ۱۲مهر ۱۴۰۲ درباره گفتگوی پزشکیان و بن فرحان وزیر خارجه عربستان در دوحه نوشت:

رئیس‌جمهور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو کشور، بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با عربستان در همه زمینه تأکید کرد و گفت: ما کشورهای اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف‌نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تأکید داریم چرا که معتقدیم آنچه موجب گسترش اسلام در جهان شد، دوستی و برادری میان مسلمانان بود.

پزشکیان تصریح کرد: اگر امروز رژیم صهیونیستی به خود جرأت جنایت و نسل‌کشی در غزه را داده است، ناشی از چنددستگی و بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی است و اگر ما در مقابله با این تجاوزگری متحد و یکپارچه نشویم، امروز غزه و لبنان و فردا نوبت دیگر شهرها و کشورهای اسلامی است.

رئیس‌جمهور هم‌چنین بر اهمیت نقش و جایگاه عربستان به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی از مسیر رایزنی با کشورهای غربی تأکید کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم ولیعهد عربستان به دکتر پزشکیان و تأکید بر عزم این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بنا داریم صفحه اختلاف‌نظرها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم و مانند دو کشور دوست و برادر به حل مسائل و توسعه روابط میان خود بپردازیم.

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به شرایط بسیار حساس و بحرانی منطقه گفت: ما به حکمت و درایت شما در کنترل شرایط و هم‌چنین ایفای نقش در مسیر تحقق آرامش و صلح در منطقه اطمینان داریم.

 

آن روی دیگر پزشکیان در دیدار با هیأت حماس در قطر

قطعاً رژیم صهیونیستی در صورت ارتکاب کوچکترین خطای دیگری

پاسخی به‌مراتب کوبنده‌تر و محکمتر دریافت خواهد کرد

 

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری رژیم خبر داد:

پزشکیان شامگاه چهارشنبه با هیأت عالی‌رتبه جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور ترور اسماعیل هنیه را یکی از دردناک‌ترین اتفاقات دوران زندگی خود توصیف کرد و افزود: هنیه مهمان مراسم تحلیف من بود که پس از پایان مراسم یکدیگر را به گرمی در آغوش گرفتیم، اما ساعاتی بعد خبر ترور ناجوانمردانه او را شنیدم که برایم بسیار دردناک بود.

این منبع افزود: رئیس‌جمهور با انتقاد شدید از رفتار ریاکارانه آمریکا و کشورهای غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: این کشورها که مدام دم از حقوق‌بشر و کرامت انسانی می‌زنند، با حمایت خود از این رژیم جنایتکار ثابت کرده‌اند که با این مفاهیم به کلی بیگانه‌اند، و همه ادعاهای آنها دروغ است.

پزشکیان با اشاره به‌قول و وعده دروغ کشورهای غربی برای دعوت ایران به خویشتنداری و عدم پاسخ به ترور هنیه در ازای آتش‌بس اظهار داشت: استمرار جنایات رژیم صهیونیستی منجر به پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شد و قطعاً این رژیم در صورت ارتکاب کوچکترین خطای دیگری، پاسخی به‌مراتب کوبنده‌تر و محکمتر دریافت خواهد کرد.

 

 

شاخ و شانه و قدرت‌نمایی جنگی در مجمع آسیایی‌ها

به‌رغم درخواست صلح از آمریکا و اسراییل از طریق قطر

 

تلویزیون رژیم -۱۲ مهر ۱۴۰۳

با توجه به حساسیت و چالشهایی که غرب آسیا با آن مواجه هست و حملات متوالی رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های مقاومت باید این جا اشاره کنم که رژیم صهیونیستی به‌زودی مجازات خواهد شد ما از گروه‌های مقاومت اسلامی برای آزادی فلسطین حمایت می‌کنیم و این را یک مسئولیت برای خود و دفاع از موضوع فلسطین می‌دانیم و در این‌باره با قوت ایستاده‌ایم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3260856-bf3f-4582-ab6e-9047fa974385"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات