728 x 90

سفر مقامات ارشد آمریکا به کشورهای منطقه برای گفتگو حول برجام

برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده سیاست‌های مربوط به خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا
برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده سیاست‌های مربوط به خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا

یک مقام دولت آمریکا روز چهارشنبه ۸اردیبهشت گفت: تیمی از مقامات ارشد آمریکایی، شامل اعضای شورای امنیت ملی و وزارت دفاع و امور خارجه برای بررسی موضوع توافق هسته‌یی با رژیم ایران و مذاکرات مرتبط با آن در وین و هم‌چنین برای اطمینان‌بخشی به همپیمانان آمریکا در خاورمیانه، در روزهای آینده به عربستان سعودی و پس از آن راهی امارات، مصر و اردن می‌شود.

بر اساس گزارشها، ریاست این هیات آمریکایی را، برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده سیاست‌های مربوط به خاورمیانه در شورای امنیت ملی و مشاور وزارت امور خارجه برعهده خواهند داشت. جوی هود، معاون وزیر امور خارجه در مسائل خاور نزدیک و دانا سترول، معاون وزیر دفاع در مسائل خاورمیانه نیز در این هیات حضور دارند.


خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش کرد که هدف از این سفر، اطمینان‌بخشی به هم‌پیمانان آمریکا درباره مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران موسوم به برجام است.
یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت این هیات موضوعات مهمی درباره امنیت ملی آمریکا و تلاش‌های جاری در زمینه کاهش تنشهای موجود در خاورمیانه را به بحث و گفتگو می‌گذارد.

به گزارش رویترز، این مقام دولت آمریکا اظهار داشت، یک هیأت عالی‌رتبه متشکل از مقام‌های نهادهای مختلف آمریکا در هفته آینده به منطقه خاورمیانه سفر خواهد کرد تا در مورد تعدادی از مسائل مهم مربوط به امنیت ملی ایالات متحده و تلاش‌ها برای تنش‌زدایی در این منطقه رایزنی کند.

رویترز می‌گوید، شماری از کشورهای عرب متحد آمریکا نگران تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای بازگرداندن ایالات متحده به توافق هسته‌یی با رژیم ایران هستند و معتقدند چنین اقدامی در نهایت مسیر را برای دستیابی تهران به سلاح هسته‌یی فراهم می‌کند و این کشورها را در برابر تهدیدهای رژیم ایران آسیب‌پذیر خواهند بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9f8c782-e9b9-4d83-8659-49a496b47b28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات