728 x 90

سفر عباس عراقچی به پاریس موضوع جدید کشمکش در درون رژیم ایران

عباس عراقچی
عباس عراقچی

در پی سفر عراقچی به فرانسه برای دادن پیام روحانی به ماکرون، کیهان خامنه‌ای در سرمقاله خود نوشت: آنچه در نامه‌های محرمانه آمده به احتمال بسیار زیاد نه فقط با منطق منافع (عالی نظام) ناسازگار بوده که حتی با بیانیه صادره توسط شورای عالی امنیت که در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری صادر شد و از سوی روحانی به‌عنوان نقشه راهی قطعی مطرح گردید، مغایرت دارد.

 

سرمقاله کیهان خامنه‌ای که توسط پاسدار- سرتیپ سعدالله زارعی نوشته شده، می‌افزاید: دولت روحانی ثابت کرده است که بیانیه اردیبهشت و نیز اظهارات خود او در مقام رئیس‌جمهور قطعیت نداشته و حتی جدی نبوده و قابل مذاکره می‌باشد و به عبارت دیگر روحانی در این ماجرا بیانیه شورای‌عالی امنیت و اظهارات خود را فسخ کرده و در واقع به وضع پیش از بیانیه بازگشته است. خدا کند این استنتاج، درست نباشد، هر چند همه شواهد و به‌خصوص اظهارات ظریف وزیر امور خارجه از درست‌بودن آن حکایت می‌کند.

 

از سوی دیگر، روزنامه آرمان از باند روحانی روز پنجشنبه نوشت: امیدواریم که پادر میانی ماکرون، گشایشی در اختلافات ایران و آمریکا به وجود آورد. این روزنامه در همان روز پنجشنبه، توسط دستگاه قضاییه رژیم توقیف شد.

 

کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری راجع به حرفهای روز چهارشنبه روحانی که گفته بود فرصت مذاکره را از دست نمی‌دهیم اما به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌نشینیم، نوشت: (این که تسلیم نمی‌شویم) تعارف است چرا که مذاکرات پیشنهادی و بعضاً در حال اجرا چه از سوی آمریکا و چه از سوی اروپا ذاتا تسلیم‌طلبانه است.

روحانی توضیح نمی‌دهد که آماده مذاکره با کدام دولت است؛ همچنین مذاکره درباره کدام موضوع؟ برجامِ زیر پا؟ یا برجام‌های دو و سه؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d37b9961-ae11-4905-a09f-e378a9e54a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات