728 x 90

علت سفر ظریف به سوریه و کنار گذاشتن رژیم از معادلات؛ اعتراف روزنامه حکومتی

دیدار جواد ظریف با دیکتاتور سوریه
دیدار جواد ظریف با دیکتاتور سوریه

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری روز ۷اردیبهشت ۹۹ در مطلبی ‌دلیل سفر ظریف وزیر خارجه آخوندها در طوفان کرونا به سوریه و دیدار با اسد دیکتاتور خون‌آشام سوریه را نگرانی واضح رژیم آخوندی در مورد تحولات سیاسی و میدانی در ادلب و حرکت به سمتی که کاملاً با محاسبات تهران و منافع آن در سوریه، در تعارض است عنوان کرده است.

این روزنامه به نگرانی رژیم اشاره کرده است که رژیم اسد تحت تاثیر فشارهای روسیه، مبنی بر ضرورت احترام به توافق‌های صورت گرفته میان ترکیه و روسیه در خصوص ادلب، رژیم ایران را رها کند.

 

تهران هم‌چنین این احتمال را در نظر دارد که توافق‌های سه جانبه‌ای میان روسیه، ترکیه و آمریکا، در ضدیت با توافق‌های ایران با آنکارا و مسکو در آستانه، صورت بگیرد و پیام‌های کرملین برای بشار اسد، به تنش زایی اخیر آمریکا علیه ایران و اعلام آمادگی‌اش برای هر گونه مقابله نظامی با ایران، مربوط باشد.
روزنامه حکومتی با تأکید به از دست دادن معادله نفوذ رژیم در موازات نفوذ روسیه در سوریه می‌نویسد: «تهران احساس می‌کند که به تدریج در حال از دست دادن معادله نفوذ خود در موازات نفوذ روسیه در سوریه است و آنچه بیش از هر چیز ایران را نگران می‌کند، سناریوهای مرحله انتقالی در سوریه است که به‌نظر می‌رسد به ضرر ایران است و چه بسا، همین نکته اساسی، ظریف را وادار به سفر به دمشق کرد، تا در مورد سرانجامِ تسلیم شدن سوریه به چنین سناریویی، در مورد سرانجام آن هشدار دهد».

 

خاطر نشان می‌شود مایک پمپئو در مورد سفر جواد ظریف به سوریه و پنهان‌کاریهای رژیم در مورد کرونا که در سایت وزارت امور خارجه آمریکا روز ۳اردیبهشت منتشر شده است، گفت: «رژیم ایران در سراسر دنیا اطلاعات نادرست در رابطه با این ویروس پخش کرده است. یکی از چیزهایی که آنها گفته‌اند این است که ما نیاز به منابع مالی داریم به‌منظور این‌که بتوانیم در داخل کشور با این ویروس مقابله کنیم، اما همزمان آنها ماهواره پرتاب می‌کنند و قایق‌هایی را به حرکت در می‌آورند که در خلیج‌فارس برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا مزاحمت ایجاد می‌کنند. آنها به تأمین مالی شبه‌نظامیان وابسته به‌خودشان ادامه می‌دهند. آنها از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنند. دیروز یا پریروز جواد ظریف در سوریه بود و با جلاد مردم این کشور گفتگو می‌کرد...»

 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲اردیبهشت با ارسال دو پیام در مورد دیدار جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی با دیکتاتور خون‌آشام سوریه نوشت: از سال ۲۰۱۰ رژیم ایران بیش از ۱۰میلیارد دلار از پولهای مردم ایران را به اسد داده است نمی‌دانیم این کارچاق‌کن رژیم که با اسد ملاقات دارد چه میزان از پول نقد غارت شده ملت ایران را می‌خواهد بدهد.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پیام دوم خود نوشت: تنها کمک رژیم ایران به سوریه؛ خشونت و بی‌ثباتی بوده است. اگر این رژیم به‌واقع دلش برای سلامت و ایمنی مردم سوریه سوخته بود سپاه و حزب‌الله و سایر نیروهای تروریستی و تحت‌امرش را از سوریه بیرون می‌کشید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e80bd8e-0de6-4cd6-9814-d5ec4f01c285"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات