728 x 90

سفر سناتور ارشد آمریکایی به کشورهای عربی

سناتور کریس کونز
سناتور کریس کونز

در بحبوحه مذاکرات هسته‌یی قدرتهای جهانی با رژیم ایران، برخی مقامات آمریکایی و کریس کونز عضو کمیته روابط خارجی سنا، از متحدان نزدیک دولت جو بایدن، به کشورهای عربی سفر کردند.
آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۱۳اردیبهشت، به‌نقل از سناتور کریس کونز نوشت، وی امیدوار است در این سفر نگرانی‌های مشروع و قابل درک امارات در رابطه با بازگشت آمریکا به برجام را برطرف کرده باشد.
وی در این باره توضیحی نداد، اما کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات خواهان توافقی فراگیرتر هستند تا نه تنها برنامه هسته‌یی، بلکه موشکهای بالستیک و گروه‌های نیابتی رژیم ایران در منطقه را نیز مهار کند.
از این پیش‌تر فرانسه اعلام کرده بود کشورهای عربی باید در گفتگوهای هسته‌یی با رژیم ایران وارد شوند و نگرانی‌های آنها نیز در توافق گسترده‌تر مد نظر قرار بگیرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید نیز ماه گذشته به این نکته اشاره کرده بود.

سناتور کونز گفته است رایزنی‌های نزدیک آمریکا با امارات در حالی که گفت‌وگوهای هسته‌ای رژیم ایران در جریان است، «مهم، قابل انتظار و در حال انجام است.»

این گزارش می‌افزاید چندین مقام رسمی دولت آمریکا در میانه گفت‌وگوهای هسته‌ای، سفرهای خود به کشورهای عربی را آغاز کرده‌اند؛ از جمله برت مک‌گرک، از اعضای ارشد شورای امنیت ملی و دِرِک چولت، از مقامات ارشد وزارت خارجه طی هفته جاری در حال سفر در کشورهای امارات، عربستان، عمان و مصر هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/002706c9-25ec-46ed-abb8-228a90276619"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات