728 x 90

سفر رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه و تأکید بر مقابله با تهدیدهای رژیم ایران

دیدار جو بایدن از خاورمیانه
دیدار جو بایدن از خاورمیانه

تأکید رئیس‌جمهور آمریکا بر مقابله با تهدیدهای رژیم ایران در سراسر منطقه از جمله حمایت این رژیم از تروریسم و ​​برنامه موشک بالستیک

امروز (۲۴تیرماه) جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در یک سفر نادر ابتدا به اسرائیل و سپس به عربستان سعودی سفر کرد. آقای جو بایدن در جریان این سفر با مقامات رسمی دو کشور و همچنین با پرزیدنت محمود عباس دیدار و گفتگو کرد.

جو بایدن در کنفرانس مشترک پس از این دیدار، بر راه‌حل دو کشوری برای حل اختلاف میان فلسطین و اسراییل تأکید کرد و گفت: به‌رغم افزایش خشونت در ماههای اخیر بین دو طرف، آمریکا برای از سرگیری مذاکرات صلح به تلاشهایش ادامه می‌دهد.

پس از پایان این دیدار، بایدن به اسراییل بازگشت و از آن‌جا به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا به‌طور مستقیم به عربستان پرواز کرد.

عربستان روز جمعه اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی همه شرکتهای هواپیمایی که شرایط نظارتی پرواز را دارند باز است. بایدن این تصمیم عربستان را تاریخی خواند و اسراییل نیز از این تصمیم استقبال کرد.

 

جو بایدن در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اسراییل گفت امروز، من و شما در مورد تعهد آمریکا به اطمینان از جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی صحبت کردیم. این یک منافع امنیتی حیاتی هم برای اسراییل و هم برای ایالات متحده و اضافه می‌کنم، برای بقیه جهان نیز هست. من هم‌چنان معتقدم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این نتیجه است و ما به همکاری با اسراییل برای مقابله با تهدیدهای دیگر از سوی رژیم ایران در سراسر منطقه، از جمله حمایت این رژیم از تروریسم و ​​برنامه موشکی بالستیک که ادامه دارد و تکثیر تسلیحات برای تروریستها و نیروهای نیابتی مانند حزب‌الله، ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما برای مردم و برای سران رژیم ایران آنچه را که مایلیم برای بازگشت به برجام بپذیریم، را مطرح کرده‌ایم. منتظر پاسخ آنها هستیم اما قرار نیست برای همیشه منتظر بمانیم.

 

نخست وزیر اسراییل خطاب به جو بایدن گفت: حرف رژیم ایران را متوقف نخواهد کرد. دیپلماسی آن را متوقف نخواهد کرد. تنها چیزی که رژیم ایران را متوقف می‌کند این است که بداند اگر به توسعه برنامه هسته‌یی خود ادامه دهد، جهان آزاد از قدرت استفاده خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05bc096e-0c39-45e0-8f1b-1e1942dfd311"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات