728 x 90

سعد حریری: دیدن کشتی‌های ایرانی در قلمرو لبنان، اوج واگذاشتن حاکمیت ملی ماست

سعد حریری
سعد حریری

سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان، در واکنش به سخنان اخیر حسن نصرالله، سرکرده حزب‌الله لبنان، درباره حرکت قریب‌الوقوع کشتی حامل سوخت از سوی ایران به لبنان گفت این کشتی‌ها متعلق به لبنان است. سعد حریری گفت رژیم ایران برای ارسال سوخت از دولت لبنان اجازه نگرفته است.

حریری پنج‌شنبه۲۸مرداد در یک رشته توئیت نوشت: «آنچه امروز صبح در مورد ورود کشتی‌های ایرانی شنیدیم، آیا خبری خوب برای لبنانی‌ها است یا خبری خطرناک که به درگیر شدن لبنان در منازعات داخلی و خارجی می‌انجامد؟»

به‌نوشته سعد حریری «حزب‌الله می‌داند که دلیل اصلی بحران سوخت در لبنان، قاچاق عمدی برای خدمت به رژیم سوریه است».

او افزوده: «در این صورت، جلوگیری از قاچاق مفیدتر از این است که آرزو کنیم مردم لبنان سوخت ایرانی دریافت کنند».

نخست‌وزیر پیشین لبنان در توئیت‌های خود نوشته: «حزب‌الله هم‌چنین می‌داند که کشتی‌های حمایتی ایران خطرات و مجازات‌های بیشتری را برای لبنانی‌ها در پی خواهند داشت، مشابه همان تحریم‌هایی که علیه ونزوئلا و برخی دیگر کشورها اعمال شده است».

سعد حریری نوشته: «دیدن کشتی‌های ایرانی در قلمرو لبنان، اوج واگذاشتن حاکمیت ملی ماست. آمدن در پی دعوتی رد شده، گویی لبنان یکی از استانهای ایران است».

او افزوده: «ما، به‌عنوان نمایندگان در سطوح ملی و سیاسی، تحت هیچ شرایطی پیشقراول جنگی پوچ علیه عرب‌ها و جهان نخواهیم بود».

سعد حریری در توئیت‌های خود افزوده: «بله، این رژیم ایران است که مانع تشکیل دولت در لبنان می‌شود. در غیراین صورت، چگونه رژیم ایران به خود اجازه می‌دهد قوانین بین‌المللی را نقض کند و کشتی‌هایش را بدون اجازه دولت لبنان روانه این کشور کند؟»

او نوشته: «آیا ما در کشوری زندگی می‌کنیم که حزب‌الله قصد دارد همه مجموعه وزارتخانه‌ها را از بهداشت تا اقتصاد تا دفاع و بنادر تحویل دهد؟ مردم در یک ساعت می‌توانند از ایران دارو بخواهند، کشتی‌های ایرانی را که با گازوییل و بنزین بارگیری شده، فرا بخوانند و از زمین و دریا، و آشکارا، شب و روز، علی‌رغم وجود مقامات نظامی و امنیتی، تهدید کنند».

سعد حریری در ادامه توئیت‌های خود علیه اعزام کشتی حامل سوخت از سوی ایران و اعلام آن از سوی دبیرکل حزب‌الله لبنان، نوشته است: این راهی است به جهنم. (آسوشیتدپرس و ایندیپندت ۸مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b3a2df4-ede2-493a-99b8-b80121a55d18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات