728 x 90

سرکوب و اعدام ابزار آخوندها برای مهار قیام

قیام ایران
قیام ایران

المانیتور، ۲۵آذر -اعتراضات ایران وارد چهارمین ماه می‌شود: قوه قضاییه بیرحم ایران شماری از اعدامها را صادر می‌کند. در حالی که قضات بدنام محاکمات صحرایی و اعدام‌های ساختگی را رهبری می‌کنند، فعالان زنگ خطر را به صدا در می‌آورند که جمهوری اسلامی از مجازات اعدام به‌عنوان ابزاری رعب‌آور برای سرکوب جنبش اعتراضی استفاده می‌کند. عفو بین‌الملل و گروه‌های مدافع حقوق ایران نسبت به ۹نفر دیگر که به‌طور رسمی با اتهامات اعدام محکوم شده‌اند ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

فاکس نیوز ۲۵آذر  :سرکوب اعتراضات توسط دولت ایران که ده‌ها کودک را می‌کشد فراخوان هایی را برای اخراج آن از سازمان ملل برانگیخته است. بنا بر گزارش ها از زمان آغاز اعتراضات از سه ماه پیش تاکنون ۵۰کودک یا بیشتر جان خود را از دست داده اند. شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) به فاکس نیوز دیجیتال گفت: زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی در کنار مردم ایران بایستد، اراده آنها را بپذیرد و حق مقاومت و دفاع از خود را به رسمیت بشناسد. این کار را می توان با بستن سفارتخانه های رژیم و قرار دادن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی برای پاسخگویی به نظام و پایان دادن به مصونیت آنها انجام داد.».

در پایان این بیانیه آمده است: زمان ارجاع پرونده جنایات آخوندها به شورای امنیت سازمان ملل و برداشتن گام در جهت اخراج این رژیم جنایتکار از سازمان ملل فرا رسیده است.... NCRI به فاکس نیوز دیجیتال گفت که سازمان ملل باید از این هم فراتر برود و ایران را از کل سازمان بیرون کند، با اشاره به ماده ۶منشور سازمان ملل که می گوید «یکی از اعضای سازمان ملل که به طور مداوم اصول مندرج در منشور حاضر را نقض کرده است. ممکن است به پیشنهاد شورای امنیت توسط مجمع عمومی از سازمان اخراج شود.»

 

توئیتر عفو بین‌الملل- ۲۵آذر - «دست‌کم ۲۶نفر در ارتباط با اعتراضات سراسری در ایران به‌دنبال روندهای ساختگی به‌شدت ناعادلانه در معرض خطر جدی اعدام هستند. از این ۲۶نفر، حداقل ۱۱نفر به اعدام محکوم شده‌اند و ۱۵نفر به جرایم بزرگ و در انتظار یا تحت محاکمه هستند».

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfdfc6c0-3518-4030-a4a0-86db29131bc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات