728 x 90

سرنوشت واکسن داخلی و گسترش موج پنجم کرونا - گزارش خبری

عاقبت واکسن برکت
عاقبت واکسن برکت

خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ورود واکسن معتبر خارجی را ممنوع کرد و مدتهاست رژیم آخوندی مردم را در پی واکسن داخلی سرمی‌دواند. ۱۹ اسفند۹۹ خبرگزاری حکومتی تسنیم گزارش کرد: «رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز واکسیناسیون کرونا با "واکسن ایرانی کوو ایران برکت" از خرداد ماه سال۱۴۰۰ خبر داد».

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام رژیم مدعی شد: «ایمن‌ترین و کم‌عارضه‌ترین واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت».

 

اما در اواخر تیرماه هنوز خبری از واکسیناسیون نیست. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان بیش از ۵۰درصد جمعیت را واکسینه کرده‌اند و متوسط واکسیناسیون جهانی از ۱۷درصد عبور می‌کند. اما در رژیم تحت حاکمیت آخوندها این درصد زیر ۷درصد جمعیت است. مجموع جان‌باختگان کرونا بر اساس آمارهای دروغ رژیم بیش از ۸۶هزار ایرانی و بر اساس منابع موثق سازمان مجاهدین این آمار بیش از ۳۲۷هزار تن است. موج پنجم کرونا نیز در سراسر کشور گسترش یافته و هر روز عزیزان بیشتری را به کام مرگ می‌کشاند.

 

ساخت ۵واکسن داخلی

البته رژیم مدعی است که مشغول تولید و توسعه انواع واکسن است. خبرگزاری حکومتی تسنیم نوشت: «تا تاریخ ۴خرداد، ۱۴تقاضای فعال (در حال انجام) جهت ساخت واکسن کووید-۱۹ به سازمان غذا و داروی کشور ارائه شده است که از بین آن‌ها، ۵واکسن موفق به اخذ کد اخلاق جهت مرحله بالینی شدند».

بنابراین اطلاعات رژیم ادعا می‌کند که مشغول ساخت ۵واکسن داخلی است.

۱. واکسن مشترک مؤسسه انستیتو پاستور و مؤسسه فینلای کوبا (واکسن سوبرانا)

۲. واکسن مؤسسه شفا فارمد (واکسن کووبرکت)

۳. واکسن مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی (واکسن کووپارس)

۴. واکسن مؤسسه میلاد دارو نور (واکسن فخراواک)

۵. واکسن ساخت شرکت تحقیقاتی و تولیدی سیناژن

 

البته در مورد واکسنهای فوق باید متذکر شد که صحت‌وسقم همین تعداد پروژه تولید واکسن داخلی هم زیر علامت سؤال است. چناچه در مورد تولید مشترک واکسن با کوبا، پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تأکید کرد آنها اعلام کرده‌اند که این واکسن، کوبایی-ایرانی نیست، بلکه کاملاً کوبایی است: «واکسن برای انجام تحقیقات به ایران داده شد تا به آن مجوز مصرف اضطراری دهند. بنابراین این واکسن ایرانی نیست» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۰تیر).

روز ۲۰تیرماه نیز در کوبا هزاران نفر در هاوانا و دیگر شهرهای کوبا علیه کند بودن واکسیناسیون ویروس کرونا و مدیریت همه‌گیری کویید-۱۹ تظاهرات کرده و خواستار دریافت واکسن شدند.

 

در مورد واکسن کووبرکت که اخیراً مجوز اضطراری مصرف گرفته است نیز باید گفت که این واکسن هنوز نتایج آزمایش‌های بالینی [آزمایش روی انسان] آن منتشر نشده است و هفته گذشته تنها پیش‌مقاله آزمایش حیوانی واکسن منتشر شد.

رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونای رژیم هم در مورد این واکسن گفت: «قرار بود برکت به ما واکسن تحویل بدهد اما در خط تولید دچار مشکل شدند و از طرفی اکنون یک میلیون دز واکسن تولیدشده دارند اما از نظر فنی ۱۶روز از زمان ورود واکسن به ویال‌ها بگذرد و پس از آن در صورتی که واکسن‌ها رسوب نکند، می‌توانند واکسن‌ها را تحویل وزارت بهداشت بدهند».

البته در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» با دروغپردازی گفته بود: «خط اول تولید صنعتی واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" با ظرفیت سه میلیون دوز در ماه آماده شده و آماده بهره‌برداری است». خط تولیدی که در تیرماه هنوز خبری از آن نیست.

در مورد واکسن کووپارس به‌رغم این‌که رژیم مجوز اضطراری مصرف آن را صادر کرده، اما خبری از بکارگیری آن وجود ندارد.

 

واکسنهای معتبر

شایان ذکر است که تمام تلاش جهانی برای تولید و تأیید واکسنها هم‌چنان بسیار محدود است. بر اساس گزارش رسانه‌های جهانی دست کم ۹واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند. این واکسنها شامل: واکسنهای مدرنا، بیون‌تگ فایزر، آسترازنکا، جانسون‌اند جانسون، سینوفارم، نواواکس، اسپوتینک وی، سینووک، بهارات بیوتک هستند.

شماری از واکسنهای دیگر نیز در صف انتظارند اما تمام این واکسنها مراحل علمی برای دریافت مجوز اضطراری را طی کرده‌اند. در صورتی‌که واکسنهای تأییدشده توسط وزارت بهداشت رژیم اولیه‌ترین مبانی علمی را طی نکرده‌اند و ظاهراً رژیم هم قصد دریافت مجوز از سازمان بهداشت جهانی را ندارد.

 

 

گسترش کرونا در فقدان واکسیناسیون

تیک تاک ساعت در فقدان یک واکسیناسیون سراسری به شیوع گسترده موج پنجم کرونا در سراسر کشور منجر شده است.

طبرسی رئیس بخش عفونی (کرونا) بیمارستان مسیح دانشوری رژیم در این زمینه گفت: متأسفانه تا امروز، روند بسیار کندی را در واکسیناسیون شاهد بودیم و همین مسأله، اسباب شرایط فعلی اپیدمی را در کشور فراهم کرد… متأسفانه، ما زمان طلایی واکسیناسیون مردم را از دست دادیم و اگر اینچنین نبود، امروز شاهد پیک پنجم کرونا نبودیم.

 

بنابراین جان عزیزانمان هر روز از سوی رژیمی تهدید می‌شود که با فرصت‌سوزی وعده تولید واکسن می‌دهد اما نتیجه آن افزایش جان‌باختگان کرونا در ایران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7cc843c-2ab6-4d65-8c8b-bec2623b6a5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات