728 x 90

سرنوشت شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در سوریه بعد از حملات سنگین به حزب‌الله چه می‌شود؟

شبه‌نظامیان نجبا مورد حمایت ایران در سوریه
شبه‌نظامیان نجبا مورد حمایت ایران در سوریه

العربیه روز شنبه ۲۱مهرماه در مطلبی به وضعیت شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در سوریه اشاره کرد و به‌نقل از عامر السبایله، تحلیلگر امنیتی اردنی، نوشت: پس از حملات سنگین به حزب‌الله؛ چه سرنوشتی در انتظار شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه است؟

با تشدید درگیریهای نظامی اسراییل در لبنان و وارد شدن ضربات سنگین به حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران، این سؤال مطرح است که آینده دیگر گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران در سوریه چه خواهد شد. این گروهها در دمشق، حمص، دیرالزور، حلب، درعا و حومه پایتخت سوریه مستقر هستند.

اسرائیل سال‌هاست که به‌طور مداوم مراکز این شبه‌نظامیان را هدف قرار می‌داد، اما همزمان با درگیریهای اخیر در لبنان، حملات خود به حومه حمص، دمشق و درعا را افزایش داده است.

عامر السبایله، تحلیلگر امنیتی اردنی، گفت: «این شبه‌نظامیان در شرایط بحرانی شکل گرفتند و عامل جنگ در منطقه هستند. اما اکنون تهدید آنها در حال پایان یافتن است».

او اضافه کرد: «ما شاهد ضربه به قوی‌ترین گروه شبه‌نظامی در منطقه هستیم و این حملات به‌طور اجتناب‌ناپذیر ادامه خواهد داشت. مرحله بعدی جنگ اسراییل و حزب‌الله، پایان این شبه‌نظامیان خواهد بود».

السبایله هم‌چنین اشاره کرد که این گروهها بدون حمایت مالی رژیم ایران منحل می‌شوند، اما ممکن است به گروه‌های کوچک محلی تبدیل شده و در مرز سوریه و اسراییل دوباره فعال شوند. او تأکید کرد که تشکیل نیروی بین‌المللی مانند یونیفل یا نهادهای سیاسی می‌تواند به برقراری ثبات در مناطق تحت نفوذ آنها کمک کند.

 

حضور گسترده شبه‌نظامیان در سوریه

این شبه‌نظامیان دارای پایگاههای نظامی با هزاران نیرو هستند و در مناطقی مانند دیرالزور، علاوه بر پایگاههای نظامی، مؤسسات خدماتی و عمرانی نیز ایجاد کرده‌اند.

پس از اعتراضات ۲۰۱۱ سوریه، این گروهها برای حمایت از رژیم بشار اسد با کمک مالی و تسلیحاتی ایران تأسیس شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc9bbe0f-e52e-4639-8158-38197664c300"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات