728 x 90

سرعت اینترنت در ایران پایین‌تر از لیبی و بورکینافاسو

کاهش سرعت اینترنت
کاهش سرعت اینترنت

بنا بر گزارشات رسانه‌های حکومتی سرعت اینترنت به‌دلیل وحشت کارگزاران رژیم از فضای مجازی، در همه زیرساختها اعم از ثابت و تلفن همراه، کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

سایت حکومتی بهارنیوز در گزارشی در اینرابطه نوشت: طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، از بین ۱۷۹کشور جهان، ایران از حیث سرعت اینترنت ثابت در رتبه ۱۴۱، یعنی پایین‌تر از لیبی و بورکینافاسو قرار گرفته است. این در حالی است که در ماه فروردین ایران در رتبه ۸۳ جهان از حیث سرعت اینترنت قرار داشته است.

روزنامه حکومتی اعتماد چاپ روز دوشنبه دوم اسفند در گزارشی نوشته است یکی از اهداف کاهش سرعت در اینترنت، محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است و «به نظر می‌رسد اتفاقی که برای پیام‌رسان وایبر در سال ۹۴ افتاد قرار است برای اینستاگرام نیز رخ دهد و پهنای باند آن به قدری کاهش یابد که عملاً کاربران فراموش کنند که شبکه اجتماعی به نام اینستاگرام وجود داشته است».

وب سایت حکومتی جماران نیز در گزارشی تحلیل کرده است که سرعت استفاده از اینستاگرام به عمد کاهش پیدا کرده است. وب سایت زومیت که اخبار حوزه فناوری را پوشش می‌دهد در گزارشی نوشته است که برخی شرکت‌های اینترنتی گفته‌اند که پهنای شبکه‌های خارجی مانند اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و کلاب‌هاوس «به عمد کم شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da8bc8f0-a187-485e-8f99-4c2da0025dfa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات