728 x 90

سرخوردگی رژیم از سیاست‌های دولت بایدن

برجام
برجام

رژیم آخوندی سرخوردگی خود را از سیاست‌های دولت بایدن و کشورهای اروپایی را روز پنجشنبه ۲۸ اسفند در تلویزیون شبکه یک خود، در رابطه با برجام برملا کرد.

تلویزیون رژیم گفت: حتی یک مصاحبه یا بیانیه صرفاً مطبوعاتی هم از سوی آمریکا برای لغو تحریم‌ها موجود نیست و می‌خواهند مسایل دفاعی و امنیتی و سیاست‌های منطقه‌یی روی میز گذاشته شود.

آمریکا بی‌انگیزه& اروپا بی‌اراده اینهم جدید‌ترین موضع‌گیری فرانسه درباره برداشتن تحریم‌ها و اجرای تعهدات زمین‌مانده‌شان در برجام است اروپا چشمش به دهان آمریکاست.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه: ... ما در گفتگوها به ایران نشان دادیم که آمریکا پس از گفتگوهای گسترده‌تر از برجام خطر بی‌ثباتی منطقه‌ای و هم‌چنین تمامی مسایل مرتبط با توان موشکی ایران قصد بازگشت دارد. بازگشت به برجام نقطه آغازین مذاکرات گسترده‌تر با ایران هست.

این موضع‌گیری اروپایی نسخه‌ای از همان موضع‌گیری آمریکایی‌ست که هم در دولت ترامپ و هم در دولت بایدن وجود داشته، خلاصه‌اش این هست مسایل دفاعی و امنیتی و سیاست‌های منطقه‌یی ایران روی میزی که یک طرفش ناقضان و بدعهدان برجام هستند گذاشته شود.

جستجوها نشان می‌دهد در حدود دو ماه گذشته که عمر دولت ترامپ با سیاست فشار حداکثری به‌سر آمده و دولت بایدن با شعار دیپلماسی بر سر کار آمده حتی یک مصاحبه یا بیانیه صرفاً مطبوعاتی هم از سوی آمریکا برای لغو تحریم‌ها موجود نیست و همین این سؤال را به‌وجود می‌آورد که چرا ایران باید با ناقضان و بدعهدان یک توافق دوباره پای میز گفتگو بنشیند؟

ظریف: ما دلیلی برای گفتگو نداریم و از سوی دیگر نشانه‌هایی می‌بینیم که نشان می‌دهند آمریکا می‌خواهد مسایل مورد نظر خودش را مطرح کند که شامل جدول زمانی و بند انقضا می‌شود.

سیاست‌های بی‌تغییر آمریکا درباره ایران و عملکردی که با آمدن و رفتن بایدن و ترامپ تغییر نمی‌کند مانع برداشته شدن تحریم‌هاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db29d8b4-386e-49c1-ae5b-0f061b2ef917"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات