728 x 90

سرخوردگی حکومت آخوندی پس از ناکامی در باجگیری اتمی در اجلاس روز جمعه کمیسیون مشترک برجام

اینستکس
اینستکس

 

بیژن زنگنه وزیر نفت رژیم روز دوشنبه ۱۰تیر ۹۸ با ابراز سرخوردگی، اینس‌تکس و سازوکار مالی اروپایی را بدون واریز پول نفت، بی‌فایده دانست.

وزیر ورشکسته نفت رژیم آخوندی گفت: اگر اینس‌تکس را به‌عنوان یک عملیات در نظر بگیرید بدون واریز مطمئن پول به آن و یا با واریز سه یا چهار میلیون دلار یا یورو، این سازوکار پاسخگو نیست. باید پول نفت به آن واریز شود.

گزارشی داریم از

همتی رئیس کل بانک مرکزی رژیم گفت: به اینس‌تکس امید نداشته باشید.

وی گفت که اینس‌تکس در چهارچوب تحریم‌های آمریکا است و کالاهای تحریمی را شامل نمی‌شود و صادرات نفت به اروپا را دربر نمی‌گیرد.

روزنامه حکومتی وطن امروز درباره این اظهارنظر نوشت: در حالی که حامیان دولت با ذوق‌زدگی فراوان از آغاز به کار نهاد مالی اروپا (اینس‌تکس) خبر می‌دهند اما بررسیها نشان می‌دهد دولت نمی‌تواند روی دیوار اینس‌تکس یادگاری بنویسد، چرا که اصلاً دیواری وجود ندارد.

 

روزنامه سپاه پاسداران درباره نتایج کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: هیچ جای متن بیانیه دوازدهم کمیسیون مشترک به ۱-نقض برجام و ۲-عدم اجرایی شدن تعهدات مشترک آمریکا-اروپا تصریح نشده است و، اما جمهوری اسلامی را ملزم به اجرای تعهدات برجامی و آن را یک «وظیفه» تعریف کرده و تأکید کرده‌اند که کاهش تعهدات برجامی به منزله افزایش پیامد‌های حقوقی، اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

سپاه پاسداران افزود: اینس‌تکس به‌عنوان «تضمین‌کننده منافع اقتصادی (نظام)» صرفاً روی کاغذ تبدیل به یک «کانال تسویه حساب» جهت خرید دارو و غذا شده و هم‌چنان کالا‌های تحریمی آمریکا از جمله نفت ایران را شامل نمی‌شود.

 

کیهان خامنه‌ای نوشت: ناظران و کارشناسان سیاسی و اقتصادی اینس‌تکس را نوعی رفتار تاکتیکی و در حقیقت عملیات تأخیری برای معوق ساختن تصمیم راهبردی جمهوری اسلامی ارزیابی کردند. اروپایی‌ها در بسته پر از خالی اینس‌تکس و به نام برجام، حتی نپذیرفته‌اند که چنین مبادله‌ای داشته باشند.

 

محمدعلی حسینی سخنگوی سابق وزارت‌خارجه رژیم گفت: اروپا رویه کنونی خود را اصلاح کند یا نکند، تداوم شرایط جاری برای (نظام) غیرممکن و به دور از عقلانیت سیاسی است.

 

پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رژیم گفت: «اینس‌تکس» بی‌خاصیت (و) توهین به (نظام) است.

 

 

شاکری یک کارشناس رژیم گفت ساختار اینس‌تکس در چهارچوب تحریم آمریکاست و اینس‌تکس «مخلوق افلیج» است.

 

روزنامه حکومتی وطن امروز درباره به دام افتادن رژیم در مقطع کنونی و خطر اجماع علیه رژیم نوشت: ما الآن با یک سلسله قوانین نرم مواجه هستیم که... می‌تواند اجماعی را علیه ما بسیج کند. این اجماع در عمل اتفاق می‌افتد. نمونه‌اش همین NPT، CTBT، ISA، CFT FATF و غیره است... متأسفانه عده‌یی می‌گویند شرط مذاکره ما با ترامپ بازگشت او به برجام است. این درست نیست... باید گفته شود که برای مذاکره در گام اول خواستار لغو تروریستی خواندن سپاه پاسداران و حذف قانون کاتسا هستیم.

 

از سوی دیگر روزنامه حکومتی همدلی از باند روحانی می‌نویسد: دلواپسان دوباره توپخانه‌های خود را به سوی دولت روحانی و برجام و این بار اینس‌تکس که شاید بتواند نقش سرم حیات برجام را بازی کند، نشانه گرفتند تا بتوانند این سازوکار مالی را در نطفه خفه کنند. تیترهایی مثل«آفتابه‌لگن اینس‌تکس»، «اینس‌تکس در حد یک صرافی هم نیست»، «پاسخ قاطع به بازی اروپا»، «کلاه جدید غرب برای ایران»، «آقای رئیس جمهور، از برجام عبرت بگیرید، فریب اینس‌تکس را نخورید» همه یک معنا و پیام را دارند.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/522d7a4e-540e-4af6-aef7-e18248393d16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات