728 x 90

سخنگوی کاخ‌سفید: موضوع مسمومیتها در حیطه وظایف مأموریت مستقل و بین‌المللی حقیقت‌یاب سازمان ملل است

سخنگوی کاخ‌سفید کارن ژان پیر
سخنگوی کاخ‌سفید کارن ژان پیر

سخنگوی کاخ‌سفید کارن ژان پیر روز ۱۵اسفند در بریفینگ مطبوعاتی نسبت به مسمومیت دختران در ایران گفت: ما از نزدیک این موضوع را دنبال می‌کنیم، عمیقاً وضعیت نگران‌کننده‌ای که در حال حاضر در ایران می‌بینیم. ادامه مسمومیت دختران دانش‌آموز در سراسر ایران یک بی‌وجدانی است.

کارن ژان پیر افزود: باید یک تحقیق معتبر، مستقل و حسابرسی از مسببین وجود داشته باشد. اگر این مسمومیتها مربوط به شرکت در اعتراض باشد، پس این موضوع در حیطه وظایف مأموریت مستقل و بین‌المللی حقیقت‌یاب سازمان ملل در مورد ایران هم است.

زنان و دختران در همه جا از حق اساسی برای آموزش برخوردارند. بارها و بارها ثابت شده است که وقتی زنان و دختران آموزش ببینند و بتوانند به اقتصاد خود کمک کنند، به نفع کل جامعه است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که دختران در ایران صرفاً به‌دلیل تلاش برای کسب تحصیلات مسموم شوند که این شرم‌آور است، غیرقابل قبول است. و افکار ما با قربانیان و خانواده‌های آنها باقی می‌ماند. و باز هم غیرقابل قبول و بی‌وجدانی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e6c0ddf-5a0d-427f-a42e-71f3d0709c48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات