728 x 90

سخنگوی پنتاگون درباره حملات به پایگاههای آمریکا در عراق: پاسخ ما کاملاً موجه و حتمی خواهد بود

جان کربی سخنگوی پنتاگون
جان کربی سخنگوی پنتاگون

جان کربی سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ۳۰فروردین درباره حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به پایگاههای نیروهای آمریکا در عراق به خبرنگاران گفت: من نمی‌خواهم در مورد پاسخهای ما در آینده هیچگونه برآورد یا پیش‌بینی بکنم، بجز این‌که بگویم پاسخ ما کاملاً موجه و حتمی خواهد بود و ما در همکاری با عراقیها آنرا در زمانبندی خودمان و با انتخاب خودمان انجام خواهیم داد تا همان تأثیری را که در نظر داریم داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: من نمی‌خواهم وارد جزییات هر کدام از حملات بشوم، طبعاً موردی که شما ذکر کردید، اقدامی بود که به هدف خورده بود، چرا که به یک آشیانه هواپیما اصابت کرد، من دو چیز را باید بگویم. اول این‌که نیروهای ما در عراق به‌منظور آموزش به نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با داعش هستند. آن هم با دعوت دولت عراق و با کمیت بسیار محدود بر روی زمین، ما دو هفته پیش در گفتگوی استراتژیکی که با مقامات عراقی داشتیم در مورد اهمیت این مأموریت و راههای انجام این کار و ارتقا استعداد نیروهای عراقی صحبت کردیم... اما در مورد حملاتی که شما اشاره کردید این حق عراقی‌هاست که در مورد آنها تحقیق کنند، ما نیز فرصت و زمان لازم را به این منظور برای آنها قائل شده‌ایم.

وی افزود: من نمی‌خواهم در مورد پاسخهای ما در آینده هیچگونه برآورد یا پیش‌بینی بکنم، بجز این‌که بگویم پاسخ ما کاملاً موجه و حتمی خواهد بود و ما در همکاری با عراقیها آنرا در زمانبندی خودمان و با انتخاب خودمان انجام خواهیم داد تا همان تأثیری را که در نظر داریم داشته باشد. طبعاً این حملات باعث نگرانی هستند و هم‌اکنون با همکاران عراقی‌مان در حال گفتگو هستیم تا ببینیم بهترین راه پیش رویمان چیست. اما قبل از هر چیز و مهمتر از همه می‌خواهیم مطمئن شویم آنها فرصت لازم برای این کار را دارند و نظراتشان را به ما بگویند و این را تقویت کنند که همواره حق دفاع از خود را دارند. (تلویزیون سی اسپین ۳۰فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c3747f2-94ff-4854-841b-29951e5f3bb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات