728 x 90

سخنگوی پنتاگون: از زمان بن‌بست برجام، چالش رژیم ایران وحشتناک‌تر شده

پنتاگون
پنتاگون

سخنگوی پنتاگون ۵فروردین در نشست خبری گفت: «حمله پهپادی روز جمعه با شلیک ۱۰ موشک ساخت ایران علیه مواضع نیروهای آمریکایی صورت گرفت. موشک‌هایی که گروه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران علیه نیروهای ائتلاف شلیک کردند، اما هیچ آسیبی به این نیروها وارد نشد».

ژنرال رایدر افزود: «چالش رژیم ایران از زمانی که مذاکرات هسته‌یی به بن‌بست رسیده، وحشتناک تر شده است. یک رژیم تندرو در تهران سرکوب مردم را تشدید کرده و اکنون آشکارا به روسیه پهپادهای مسلح می‌دهد تا تهاجم این کشور به اوکراین را ادامه دهد».

شامگاه ۴فروردین آمریکا به‌مواضع سپاه پاسداران در سوریه حمله کرد. این تهاجم پس از آن بود که نیروهای وابسته به‌رژیم آخوندی در دو حمله همزمان نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه را هدف قرار دادند.

به‌گفته یک مقام پنتاگون، نخستین حمله پایگاه نظامی «کونوکو» آمریکا را مورد هدف قرار داد که منجر به‌زخمی شدن یک پیمانکار شد. حمله دوم توسط چند پهپاد پایگاه نظامی «گرین ولیج» را هدف قرار داد که تلفاتی در پی نداشت. پنتاگون گفت تمامی پهپادها به‌جز یک فروند، سرنگون شدند.

در پی این تهاجمات، ارتش آمریکا عملیات نظامی علیه اهداف رژیم ایران را آغاز کرد. به‌گزارش رویترز دست‌کم ۱۹تن از پاسداران و نیروهای وابسته به‌رژیم ایران در این تهاجمات کشته شدند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر کانادا گفت: «نیروهای نظامی آمریکا حملاتی سنگین در سوریه علیه افرادی که نیروهای ما را مورد تهاجم قرار داده بودند، انجام دادند. ما برای حفاظت از نیروهای خودمان با قدرت عمل می‌کنیم».

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: «خوشحالم که دولت بایدن در واکنش به‌قتل یک آمریکایی اقدام کرد. اما واضح بگویم: شبه‌نظامیان رژیم ایران از سال۲۰۲۱ تاکنون ۷۸بار به‌نیروهای آمریکایی حمله کرده‌ان، بایدن تنها به‌۳مورد از آنها پاسخ داد. تداوم ضعف باعث پرخاشگری بیشتر رژیم ایران می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2afa71af-5ad4-49f1-9dfb-4270019dea0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات