728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم زیرضرب سؤالات مختلف درباره نتایج مذاکرات وین و مذاکره با آمریکا

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم
خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی که در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود زیرضرب سؤالات مختلف درباره نتایج مذاکرات وین و مذاکره با آمریکا و نوشته کیهان خامنه‌ای مبنی بر غنی‌سازی ۹۰درصدی، قرار گرفته بود، گفت رژیم مذاکره مستقیمی با آمریکا ندارد.

وی هم‌چنین گفت: برجام برای ما وقتی تو خالی شد که ایالات متحده از برجام خارج شد.

کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ۲۹آذر۱۴۰۰:

خبرنگار: مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده این کشور در خصوص اقدامات هسته‌یی ایران به تهران مستقیماً پیام داده ایا این خبر را تأیید می‌فرمایید.

خطیب زاده: ما در خصوص گفتگوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با ایالات متحده در طی این ماههایی که گفتگوها در وین بوده انجام نشده برخی پیامها بواسطه آقای انریکه مورا چه به‌صورت مکتوب و چه به‌صورت غیرمکتوب از همان ابتدای گفتگوها در وین در خصوص موضوعات مذاکراتی نه چیزی بیش از اون دریافت شده جواب هایشان هم در جا داده شده.

خبرنگار: روزنامه کیهان امروز مقاله‌ای منتشر کرده و عنوان کرده اگر مذاکرات برجام به جایی نرسد، ایران غنی‌سازی را به ۹۰درصد می‌رساند و به یک قدرت هسته جهانی تبدیل خواهد شد حالا مقامات بارها از از توان بالقوه ایران برای غنی‌سازی ۹۰درصد صحبت کردند ولی ممنون می‌شوم بدانم آیا یک هم‌چنین گزینه روی میز هست اگر توافقی حاصل نشود در برجام؟

خطیب زاده: بعد از قانون مجلس هم به همه اعلام کردیم که آنچه که تنها برای جمهوری اسلامی ایران الزام‌آور هست همین مقررات و تعهدات ما ذیل پادمان هست. سطح میزان کیفیت در خصوص غنی‌سازی هم منطبق بر نیازهای برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران تنظیم می‌شود و نه چیز دیگری و همه اینها را من مجدداً تأکید می‌کنم با اطلاع آژانس تا به امروز انجام دادیم و پس از این هم بر همان اساس انجام خواهیم داد.

خبرنگار: یکسری کامنتهایی می‌شنویم از ایرانی‌ها که می‌گویند خوشبین هستیم و پیشرفتهایی داشته از آن طرف هم همزمان خبرهایی می‌آید که اروپاییها می‌گویند که ما فقط چند هفته فرصت داریم و دارند التیماتوم می‌دهند به ایران، ابراز نگرانی می‌کنند از پیشرفت‌های هسته‌یی ایران و می‌گویند برجام دارد تبدیل می‌شود به یک پوسته توخالی.

خطیب زاده: من با صراحت اعلام کردم الآن هم یک بار دیگر با صراحت اعلام می‌کنم طرف مقابل و تروئیکا بدانند برجام برای ایران وقتی تو خالی شد که ایالات متحده از برجام خارج شد. تحریم‌های یک جانبه فراسرزمینی بر علیه ملت ایران اعمال کرد. (خبرگزاری ایران پرس رژیم ۲۹آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e02dd8f0-26f8-4439-a2f3-60117d0ece07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات