728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: مدارک مربوط به پهپادهای ایرانی را در اختیار اوکراین گذاشته‌ایم

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

بدنبال حرفهای امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم آخوندی در سفر به ژاپن در این زمینه که اوکراین هنوز مدرکی از استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران به تهران ارائه نکرده، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت آمریکا «قطعا» مدارکی در این زمینه ارائه کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه، روز دوشنبه ۱۶مرداد، در نشست خبری با خنده‌ای در پاسخ به ادعای بیان شده از سوی امیرعبداللهیان، پرسید که آیا جمهوری اسلامی «شواهدی فراتر از پهپاد ساقط شده‌ای که قطعات ساخت ایران را دارد» می‌خواهد؟

با آن‌که آژانس دفاع ملی آمریکا هفته گذشته نمایشگاهی را در خصوص پهپادهای ایرانی به کار رفته در جنگ روسیه علیه اوکراین برپا کرد، وزیر خارجه رژیم آخوندی بار دیگر در جریان سفر به ژاپن تجهیز روسیه به پهپادهای ساخت صنایع نظامی سپاه پاسداران را «تکذیب» کرد.

امیرعبداللهیان در نشست خبری روز دوشنبه در توکیو گفت: «ما هیچ پهپادی را برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده‌ایم».

سخنگوی وزارت‌خارجه واشنگتن در واکنش به سخنان امیرعبداللهیان گفت اگر درخواستی از سوی وزیر خارجه ایران برای دریافت مدرک عنوان شده، ما آن را قطعاً ارائه کرده‌ایم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b554a6a9-6c17-4b83-a602-f98a9aac396f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات