728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: دعوت از روحانی برای اجلاس جی۷ فقط شایعه است

مورگان اورتگاس
مورگان اورتگاس

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا توافق آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه را اعلام کرد.

وی شب گذشته ۱۷مرداد در جلسه توجیه خبرنگاران گفت: ما از بیانیه مشترک آمریکا و ترکیه در مورد برقراری یک منطقه امن در شمال شرق سوریه استقبال می‌کنیم. گفتگوهای ارتش با ارتش در آنکارا این را امکانپذیر کرد که یک سازوکار پایدار نظامی برقرار شود تا به نگرانی‌های مشروع متحد ما در ناتو ترکیه و آمریکا بپردازد. در عین این‌که جزئیات بیشتری وجود دارد که باید مشخص شود ما از گامهای اولیه‌ای که از این گفتگوها درآمد قوت قلب گرفتیم. یک مرکز عملیات مشترک آمریکا – ترکیه در ترکیه راه‌اندازی خواهد شد که به برنامه‌ریزی و اجرای طرح ادامه دهد. ما در انتظار ادامه کارمان با شرکا به‌منظور محقق کردن صلح و امنیت در شمال شرق سوریه هستیم.

 

مورگان اورتگاس شایعات رژیم ایران در مورد دعوت روحانی به اجلاس جی ۷را رد کرد و گفت:‌ من شایعاتی در این رابطه شنیدم. فکر نمی‌کنم که شایعات درست باشد. تا آنجایی که می‌دانم اینها فقط شایعات است. نمی‌دانم به چه دلیل روحانی باید به جی هفت دعوت شود.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود به تشنج آفرینی رژیم ایران در خلیج‌فارس پرداخت. وی با اشاره به ملاقات وزیران خارجه آمریکا و انگلستان گفت:‌

بیش از ۶۰کشور در ملاقاتها و مشاوره‌ها برای تأمین حفاظت دریانوردی در خلیج‌فارس هستند. ما به اعلام موارد جدید ادامه خواهیم داد و اعلام می‌کنیم که چه کشورهایی در این ابتکار شرکت می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/546a9d15-bd87-41ee-aaf2-33905537631b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات