728 x 90

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه: آزمایش موشک دوربرد بالستیک رژیم ایران را محکوم کرد

برنامه موشکی رژیم ایران
برنامه موشکی رژیم ایران

دولت فرانسه پنجشنبه ۴خرداد، در یک موضع‌گیری آزمایش موشک دوربرد بالستیک رژیم ایران با نام «‌خیبر» را محکوم کرد و آن را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد عنوان کرد.
به گزارش رویترز یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اظهار داشت: «این فعالیت‌ها در شرایط تشدید برنامه هسته‌یی ایران بیش‌از‌پیش نگران‌کننده است».
این در حالیست که تعدادی از قانون گذاران آمریکا از جمله مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، دین فیلیپس و گرگوری دبلیو میکس عضو کمیته رتبه‌بندی، به همراه جو ویلسون، رئیس کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی، طرحی دوحزبی را برای تحریم طیف گسترده‌یی از فعالیت‌های موشکی و پهپادی رژیم ایران ارائه کردند.

قانونگذاران آمریکایی قصد دارند قبل از پایان تحریم موشکی سازمان ملل علیه رژیم ایران در اکتبر ۲۰۲۳، تحریم‌های جدیدی را از سوی آمریکا و جامعه بین‌الملل برعلیه فعالیت‌های مخرب موشکی و پهپادی رژیم ایران وضع کنند.

بر اساس این طرح، اموال اشخاصی که در تامین، فروش، انتقال یا پشتیبانی از موشکها و پهپادهای رژیم ایران نقش داشته باشد توقیف و از ورود آنها به خاک آمریکا جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3da4e822-7f7e-4021-ada9-473026e1432d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات