728 x 90

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر: فرودگاههای اروپا به هواپیما‌های ایرانی سوخت نمی‌دهند

شرکت هواپیمایی ایران ایر
شرکت هواپیمایی ایران ایر

رسانه‌های حکومتی خبر دادند، فرودگاههای اروپا به هواپیما‌های ایرانی سوخت نمی‌دهند. هواپیمایی که در این مسیر فعال است سوخت مسیر رفت و برگشت را حمل می‌کند.

خبرگزاری حکومتی انتخاب نوشت: سخنگوی ایران‌ایر در پاسخ به سؤالی مبنی بر محدودیتها در نشست و برخاست در فرودگاههای کشورهای اروپایی گفت:

به‌دلیل مسائل تحریمی امکان سوخت‌گیری در فرودگاههای اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد و هواپیماهای ایرباس پهن پیکر قابلیت حمل سوخت برای ١۶ساعت پرواز را دارند از این روز با مشکل تحریم سوخت در فرودگاههای اروپایی مواجه نمی‌شویم و طولانی‌ترین پرواز هم ١٢ساعت برای مسیر لندن است و برای سوخت این مسیر مشکلی نداریم و این‌که حمل سوخت برای این مسیرها آسیبی به هواپیما وارد می‌کند اظهارات غیرکارشناسی و عوامانه است.

وی افزود: به‌دلیل مسائل تحریمی امکان سوخت‌گیری در فرودگاههای اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد

هم‌چنین به گزارش اکو ایران رسانه اقتصادی رژیم علاوه بر مشکل سوخت‌گیری در فرودگاههای اروپایی، صنعت هوایی ایران با چالشهای متعددی روبه‌رو است. میانگین سن ناوگان هوایی ایران حدود ۲۵سال است که در مقایسه با میانگین جهانی ۱۲سال، بسیار بالا است که ریسک بروز سوانح هوایی را افزایش می‌دهد.

هم‌چنین کمبود قطعات یدکی منجر به زمین‌گیر شدن تعدادی از هواپیماها شده است.

در همین حال، نبود دانش فنی باعث شده که صنعت هوایی ایران به‌دلیل عدم ارتباط با شرکت‌های هواپیماسازی خارجی، در زمینه دانش فنی با چالشهایی روبه‌رو است. عدم سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز به این چالشها دامن زده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29e8f1da-f9ab-431b-bd21-754547160f52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات