728 x 90

سخنگوی سنتکام: تکذیب دروغپرداری پوشالی خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در مورد عکس‌برداری از ناو آیزنهاور

ناو آیزنهاور
ناو آیزنهاور

به‌دنبال دروغپرداری خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در مورد عکسبرداری از ناو آیزنهاور، سخنگوی نیروی دریایی سنتکام گفت: ناو آیزنهاور از سه سال پیش اصلاً در خلیج‌فارس حضور ندارد.

 

به‌دنبال اعلام آمادگی ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام)، برای پاسخگویی به هر گونه اقدام خطرناک رژیم آخوندی در خلیج‌فارس، سخنگوی نیروهای دریایی این فرماندهی ادعای پوشالی و احمقانه خبرگزاری نیروی تروریستی قدس مبنی بر فیلمبرداری از ناو آمریکایی آیزنهاور در خلیج‌فارس توسط پهپادهای رژیم را تکذیب و طی یادداشتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد:‌ ناو آیزنهاور از سال ۲۰۱۶(سه سال پیش) اصلاً در خلیج‌فارس حضور ندارد و ادعای فیلمبرداری از آن به کلی دروغ است.

 

در همین حال به گزارش اسکای نیوز روز شنبه ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به رژیم آخوندی هشدار داد، ایالات متحده تمامی امکانات لازم برای مقابله با خطرات ناشی از رژیم ایران در منطقه را در اختیار دارد.

وی افزود: اقدامات تروریستی رژیم ایران در منطقه و در جهان به تهدیدی بلندمدت تبدیل شده و معتقدم که موارد ضروری برای جلوگیری از اقدامات بالقوه خطرناک این رژیم را در اختیار خواهیم داشت.

 

ژنرال کِنِت مَکِنزی گفت:‌ آمریکا برای مقابله با خطرات ناشی از حکومت ایران، با همه هم‌پیمانها و دوستانش در منطقه همکاری می‌کند. ‏ایالات متحده برای تضمین اتحادمان در برابر تهدید رژیم ایران، به تماس با متحدان و دوستانمان در منطقه ادامه می‌دهد.

 

وی به مانور مشترک آمریکا و انگلستان و فرانسه اشاره کرد که دو روز پس از اعلام لیست‌گذاری سپاه پاسداران در خلیج‌فارس برگزار گردید. ناظران برگزاری این مانور مشترک توسط سه قدرت بزرگ جهانی در خلیج‌فارس را پاسخی به بلوفها و تهدیدهای دیکتاتوری تروریستی آخوندی پس از لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه توصیف کردند.

 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا - سنتکام، همچنین روز پنجم اردیبهشت ماه جاری و به‌دنبال تهدید پاسدار علیرضا تنگسیری،سرکرده نیروی دریایی سپاه پاسداران به بستن تنگه هرمز فیلمی از ورود نخستین جنگنده‌های پیشرفته رادار گریز اف-۳۵ آمریکا به خاورمیانه را منتشر کرد.

پیش از آن هم،تصویری از عبور ناو جنگی یو‌اس‌اس موبایل، که مجهز به موشکهای هدایت‌شونده است، از تنگه هرمز منتشر شده بود که به‌گفته ناظران واکنشی به تهدیدهای کلامی رژیم آخوندی بود.

 

چهار ماه پیش‌تر، هنگامی که آخوند روحانی در واکنش به تحریم نفتی رژیم تهدید به بستن تنگه هرمز کرد، یک ناو هواپیمابر آمریکا برای اولین بار بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران وارد آبهای خلیج‌فارس شد.

 

آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد:

ورود ناو هواپیمابر یواس‌اس جان سی. استنیس به خلیج‌فارس، به طولانی‌ترین غیبت ناو هواپیمابر در این منطقه حساس حداقل از زمان حملات تروریستی ۱۱سپتامبر تاکنون پایان داد.

آسوشیتدپرس افزود: ورود ناو هواپیمابر یواس‌اس جان سی. استنیس USS John C. Stennis در روز جمعه در شرایطی صورت می‌گیرد که مقامهای رژیم ایران به‌طور مکرر تهدید به بستن تنگه هرمز می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e1e99e7-5e5e-4afb-b48f-dd64d4d1d96b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات