728 x 90

سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم گزارشها دربارهٔ غنی‌سازی ۸۴درصدی را «توطئه‌» نامید

تاسیسات هسته‌ای اصفهان
تاسیسات هسته‌ای اصفهان

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم آخوندی روز جمعه ۵اسفند به گزارشها دربارهٔ غنی‌سازی ۸۴درصدی رژیم واکنش نشان داد و گفت: «به خوبی مشاهده می‌شود که یک توطئه در اینجا در جریان است». و رویکرد آژانس را مرتبط با موضوعات سیاسی عنوان کرد.

کمالوندی گفت گاهی اوقات آنها از مسائل مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضدنظام استفاده می‌کنند. گاهی اوقات هم از موضوع حقوق‌بشر استفاده می‌کنند. گاهی اوقات اتهام تروریسم را وارد می‌کنند».

وی گفت: «بر اساس تعهدات در پادمانها و معاهده ان.پی.تی ایران حق دارد که غنی‌سازی را با هر درصدی که بخواهد انجام دهد».

هفته گذشته، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متوجه آثار غنی‌سازی ۸۴درصدی در تأسیسات هسته‌یی ایران شده‌اند اما هنوز نمی‌دانند که این میزان غنی‌سازی، عمدی بوده یا نتیجه رسوب تصادفی در شبکه لوله‌هایی ازسانتریفیوژهاست.

خلوص ۸۴درصدی اورانیوم، نزدیک به غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی است.

پیش‌تر آژانس در واکنش به خبر بلومبرگ در حساب رسمی توئیتری خود نوشت این سازمان از گزارشها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران مطلع است و رافائل گروسی رئیس این سازمان هم اعلام کرد درباره نتایج فعالیت‌های اخیر بازرسان این سازمان در ایران در حال گفتگو است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50f68731-0bd2-483e-b8b0-5e03c419c7aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات